Következő számunk 2011. szeptember 6-án jelenik meg!
 
   
 

Kezdőlap

 

Hírek

  Hajóbemutatók
 
 
  Adok-veszek
  Impresszum
  Előfizetés
  Médiaajánlat
  Elérhetőségünk

Hajóbemutató
Arimar 580
86. Hajó Magazin, 2002. szeptember

Az Arimar a nyolcvanas években alapított fiatalos, dinamikus cég, amely három fő termékcsoporttal (elektronika, mentősziget, félmerev hajók) foglalkozik. Folyamatosan fejlődve mára a cég komoly szerepet tölt be a piacon. A több mint 100 embert foglalkoztató, 10 000 m2-es, modern felszerelésű gyár és a szigorú minőség-ellenőrzés a biztosítéka a megbízható gyártási rendszernek és az ISO 9001 minőségbiztosítási rendszer folyamatos betartásának. Az Ariamar név ma már garancia a szakértelem és a fejlesztés területén.

Csak az kezdjen mentősziget gyártásába, aki teljesen biztos magában. Bár ahogyan azt kedves barátom, Szigety Darryl - aki kalandos élete során éveken keresztül készített felfújható mentőszigeteket - egyszer említette, a mentőszigetre soha nincsen panasz. Ha jól működik, akkor azért, ha nem, akkor azért.
Mikor először hallottam az Arimar nevet, igyekeztem tájékozódni. A fenti sablonszöveget is ekkor olvastam, és mint a szokásos öndicséret ma már fel sem tűnő újabb megnyilvánulását zártam magamba. Az alig egyórás próbaút után azonban gyökeresen megváltozott a véleményem. Ez a hajó egy okosan kitalált, szépen kivitelezett ízléses darab, amely úgy működik, ahogyan kell. Finoman és megbízhatóan.
A Hajógyári-szigeten találkoztunk egy borongós, esőre hajló reggelen. Miközben a hajónkat sólyázták, kényelmetlen padokon rossz kávét ittunk. Mégis a kikötői hangulat, a dézsákban álló leánderek és a szép környezet valami megszokott, biztonságos érzést sugallt. Itt mindenki közvetlen és kedves, itt mindenki tegeződik. Azonnal van közös téma. Röpködnek a sztorik, harsan a fázós nevetés. Még egy kávé, még egy történet, és lassan felmelegszünk. A kikötő tele van hajókkal. Befut a fotós is. A korai kelés okozta rossz kedve pillanatok alatt elillan. Közben egy öreg UAZ nagy szakértelemmel tologatja a hajókat és teszi vízre éppen azt, amelyikkel hajózni szeretne a gazda. Szólnak, hogy vízen a hajó. Elindulunk, és közben megbeszéljük a kísérő motorossal, hogy mi lesz a program, ki melyik hajóval fut majd ki. Lent a stégen ott feszít az Arimar 580-as. Büszkén, egészségesen. A Duna csendben körbemossa apró hullámaival.
Vannak márkák, amelyekkel kapcsolatban az embernek bizonyos jelzők jutnak az eszébe. Ilyen a Honda is. Sportos, erős, megbízható. És ha hajómotorról van szó, hozzá kell tenni, hogy négyütemű. A négyütemű Honda motorok elképesztően halkak. Már kezdjük megszokni a négyütemű motorok hangját, és fülünk lassan-lassan képes különbséget tenni közöttük. A Honda ezen a területen (is) az élen jár. Elsőként fejlesztett ki négyütemű külmotort a 60-as években! Nem csoda hát, ha ez a cég rendelkezik a legnagyobb típusválasztékkal és természetesen a legnagyobb tapasztalattal ezen a területen. Kettő és kétszázhuszonöt lóerő között választhatunk. Kétütemű motort nem is gyártanak.
Az Arimar 580-as hajóra ajánlott legerősebb motor 150 lóerős. A mi hajónk 115 lóerős motorral volt szerelve. Ez a motor könnyedén, keményen gyorsulva hajtotta hajónkat, ugyanakkor teljes biztonságot nyújtott. A test a legforszírozottabb manővereknél is könnyedén állta a próbát. Ezzel az erőforrással nem lehet zavarba hozni az 580-ast. Pedig észnél kellett lenni, mert a próba idején az áradó Duna tele volt uszadékkal. A hajót nagyon pontosan, jól lehet vezetni. Minimális az oldalcsúszása. Csak hirtelen alászedett kormánnyal lehet valamennyire megdönteni, de még a kanyarban igyekszik visszaállni. Amikor ezt teszi, akkor tapasztalható valamennyi oldalcsúszás. A motor három személlyel pillanatok alatt siklásba hozza a testet. Jó kocsikból ismerős érzés, hogy az ember gyorsítás közben nem képes megfogni a műszerfalat. Ez, kérem, itt is így van. Ugyanakkor pillanatok alatt meg lehet vele állni, és a farhullám nem önti el a hajót. Álló helyzetben a felfújható hajók hihetetlenül stabilak. Ezért is használják őket előszeretettel mentőhajónak. Természetesen akkor is számos előnye van ennek a stabilitásnak, ha csak örömhajózásra használjuk a gépet. Szinte mindegy, hogy az utasok melyik oldalon ülnek, a hajó meg se billen. Siklásban csak addig billen oldalra, amíg meg nem támaszkodnak a tömlők a vízen, akkor aztán nincs az az erő, amely képes lenne továbbdönteni.
A hajó finom ízléssel kialakított belső terei bámulatba ejtő mennyiségű csomagot képesek magukba fogadni. A vízisítől kezdve a mentőmellényeken keresztül minden "földi jóval" fölszerelték. Ebből azonban mindaddig, amíg ki nem nyitottuk a tárolódobozokat, semmi sem látszott. A hajón számos ilyen rekeszt alakítottak ki, ezzel akár hosszabb távon is kényelmessé teszik a hajózást. Jól felszerelt műszerfal, okosan elhelyezett kapaszkodók jellemzik ezt a komfortos sporthajót. Alapfelszereltség a napozófedélzet, a napvédőtető, és az édesvizű zuhanyzó. A Hondában pedig nem csalódtunk, igazi finom gép, amellyel élmény együtt dolgozni. Az 580-as nagy előnye, hogy utánfutón felfújt tömlőkkel is szállítható, hiszen éppen 250 cm széles.
Összességében az Arimar 580-as egy igazi sporthajó, amelyet csak azért nem ajánlok munkahajónak, mert ahhoz túl igényes kidolgozású. Fájna a szívem, ha ezt a szép hajót lepusztítanák. Arra valamennyivel egyszerűbben szerelve és némiképp kevesebb pénzért kiválóan megfelel a 650-es. Ez a hajó pedig szolgálja azt, amire kitalálták: a felhőtlen szórakozást.

Littkey
Fotó: Barcza Zsolt

Technikai adatok
Hossz: 580 cm
Szélesség: 250 cm
Tömlőátmérő: 60/40 cm
Súly: 400 kg
Maximális lóerő: 150
Szállítható személyek száma: 12

 

     
 
Aktuális szám
 
     
 
 
     
   
     
 
Partnereink