Következő számunk 2011. szeptember 6-án jelenik meg!
 
   
 

Kezdőlap

 

Hírek

  Hajóbemutatók
 
 
  Adok-veszek
  Impresszum
  Előfizetés
  Médiaajánlat
  Elérhetőségünk

Hajóbemutató
Jeanneau 32

87. Hajó Magazin, 2002. október

A Sun Odyssey 32-es nagyon jól sikerült családi túrahajó. A Jeanneau rendkívül egységes építési előírásainak köszönhetően egyszerűen nincs minőségi különbség a kisebb és nagyobb hajók között. A Sun Odyssey 32-es teljes bútorzata teakfából készült, csak úgy, mint valamennyi Jeanneau vitorlás hajóé. Jó érzés, hogy tudja az ember, mire számíthat. Nincsenek meglepetések.

Az első Jeanneau hajó, amelyet volt szerencsém kipróbálni egy 45 lábas túrahajó volt. A Santa Maria teljesen lenyűgözött: fantasztikus minőség, szép kidolgozás, igényes design. Jó, gondoltam, egy negyvenötös legyen is ilyen, hiszen kifizet érte az ember fél millió márkát: ezért elvárható, hogy korrekt hajót kapjon. A Santa Mariát évről évre látom és hajózom is vele. A hajó szinte semmit sem veszít szépségéből. Jellemző a minőségére, hogy most, öt éves korában elvitték volna új áron csak azért, hogy ne kelljen kivárni, amíg egy új hajót leszállítanak. A Santa Maria után persze megismertem más hajókat is. Jöttek sorban a kisebb hajók, és meglepődve tapasztaltam, hogy nincs különbség. A minőség ugyanaz. Éreztem ezt eddig is. Most azonban, amikor a 37-es után szálltam át a 32-esre, bizonyosodtam meg végleg arról, hogy mi az, amit a Jeanneau-ban szeretek. A kisebb hajó ugyanolyan pontosan, igényesen és szépen van megépítve, mint nagyobb testvérei, és legalább olyan jól vitorlázik. És ez az, ami számít. Végül is szinte mindegy a méret, a kisebb hajóban a kisebb sebesség nem tűnik kevesebbnek. Igaz, hogy a szél és a hullámok viszont nagyobbnak látszanak.
Így történt most is. Átszálltunk a 32-esre, és ugyanazt a vitorlázatot húztam, mint előtte a 37-esen. A hajó sokkal fürgébben reagált, kicsit dobálták a hullámok is. Persze közel két méter és jó másfél tonna a különbség a két hajó között. Ami egy kicsit zavart, hogy itt is a kabintetőre vezették a nagyshotot. Ez a 37-esen rendben volt, itt azonban a rövidebb hajó miatt jobb lett volna hátra vezetni. Ha a hajó csak a Balatonon vitorlázik majd, akkor mindenképpen érdemes lesz ezt megfontolni. A kisebb hajó hajlamosabb a kitörésre, és ezen a tavon rendszerint nagyon változó, pöffös a szél, ezért többet kell a vitorlával korrigálni. Ezt a kisebb vitorlaméret miatt kényelmesen meg is lehetne tenni, ha nem a kabintetőn lenne a behúzó. Természetesen megoldottuk a problémát, csak egy emberrel többnek kellett dolgozni. Igaz, hogy tengeren, kifújt szélben ez a szerelvény tökéletes helyen van a kabintetőn is.
A hajó jól viselkedett, gyorsnak és fordulékonynak éreztem. A sebességmérő négy és hat csomó közötti értéket mutatott. Jókedvűen élvezeteset vitorláztunk. Végül is egy kicsit összerázta a társaságot, hogy együtt kellett dolgoznunk a tulajdonossal, aki a nagyvitorlát kezelte. Sokat manővereztünk, hogy jó képek készülhessenek. Volt dolga a legénységnek. Látszott, hogy megfelelő kezekbe kerül a hajó, gazdája és annak két nagy fia bizonyosan nagy élményeket szereznek majd ezzel a kiváló jachttal.
A hajó szerelvényezettsége meglehetősen egyszerű. Kétpár szálingos árboc betekerhető nagyvitorlával, természetesen a génua is reffelhető. A vitorlázat csökkentése, illetve le- és felszerelése így rendkívül gyorsan és kényelmesen elvégezhető. A kikötőben mindössze a kötélzetet kell valamelyest elpakolni.
A cockpitban teakfa borítású üléseket alakítottak ki, amelyeken nem csak ülni esik jól, de ha dől a hajó, biztos csúszásmentes lábtámaszként is szolgálnak a hablécen üldögélő legénységnek. Süllyeszthető a hátsó kormányülés, amit itt igazán nem használ a kormányos, lévén a hajót rúdkormánnyal szerelték, amely ebben a méretben tökéletes választás. Ha az ülés le van sülylyesztve, kényelmesen hozzá lehet férni a fürdőlétrához.
A kajütlejárat természetesen teakfából készült lépcső, amelyet csúszásgátlóval borítottak. Itt egy kiemelhető elem segítségével lehet hozzáférni a motorhoz. A szalonban fimon kidolgozású, emelt peremű teakfa szalonasztal uralja a teret. Természetesen körbe polcok és rakodóterek találhatók az ülések alatt is. Az ülő- és háttámlákon cserélhető a huzat. Ebben a részben az állómagasság 1,90 m-től 1,83 m-ig terjed. A konyha U-formájú, minden megtalálható benne, amire szükség lehet: a hideg-meleg vizes, nyomás alatti vízcsaptól kezdve a két égőfejes tűzhelyen keresztül a 120 literes hűtőládáig. Az achterkabinban 1,85 m x 1,50 m-es a franciaágy, elöl ugyanez 1,70 m/0,5 m x 2 m-es.
Engem a Jeanneau mindig a fürdőszobáival vesz le a lábamról. Ebben a hajóban is szépen kialakított, tágas a fürdőhelyiség. Természetes a hideg-meleg, nyomásalatti zuhanycsap, a tükör és számos olyan berendezés, ami ebben a kategóriában más hajókon nem szériatartozék. A mosdó alatti rakodótérben futnak a vezetékek, és itt lehet elzárni a kifolyókat. Az állómagasság itt is kényelmes: 1,86 m.
Ennek a típusnak kapható egy versenyváltozata is, a Sun Fast. Kicsit többe kerül ugyan, de a Sun Odyssey valamennyi kényelmi berendezését megőrizve igazi sportos teljesítményre képes, és így a Balaton gyenge szeleiben élvezetesen használható.

Littkey
Fotó: Bujnovszky Tamás

Technikai adatok
Teljes hossz: 9,60 m
Vízvonalhosssz: 8,52 m
Legnagyobb szélesség: 3,30 m
Merülés: 1,50 m
Súly: 4 400 kg
Ballaszt: 1 370 kg
Fekvőhelyek száma: 6
Nagyvitorla: 25,5 m2
Rollgénua: 23,8 m2

 

     
 
Aktuális szám
 
     
 
 
     
   
     
 
Partnereink