Következő számunk 2011. szeptember 6-án jelenik meg!
 
   
 

Kezdőlap

 

Hírek

  Hajóbemutatók
 
 
  Adok-veszek
  Impresszum
  Előfizetés
  Médiaajánlat
  Elérhetőségünk

Hajóbemutató
Colombo Romance 32'
96. Hajó Magazin, 2003. június

Meglátni és beleszeretni egy pillanat műve volt. Nemes anyagok, arányos, erőt sejtető forma, az összhatás a szemérmetlen luxust hirdeti. De különös volt más tekintetben is, hiszen a maga kevesebb mint 10 méterével egészen eltörpült a körülötte kikötött tengeri jachtok között.

A nagy találkozás a Ligur-tenger egyik csodás kikötőjében, Santa Margheritában történt, ami a hatást némiképpen fokozta. Aki még nem járt arra, okvetlenül ejtse szerét, már csak azért is, mert gyönyörűséges. A település nevét jegyezzék meg jól: Portofino, és ha netán sikerül ellátogatniuk ide, némi hálával tartoznak nekem is! Írásom tárgya azonban nem a tengerpart szépsége, hanem egy szemet gyönyörködtető motorcsónak bemutatása.
A Romance 32' ravasz egy jószág, hiszen rápillantva biztosnak tűnik, hogy egy oldtimer hajóval van dolgunk. Alaposabban megnézve persze szemet szúrnak a mai modern hajógyártásra utaló jelek és műszaki felszereltség, de ez mit sem változtat az összhatáson. A vízen úszó tárgy egy mahagóniból épült fa motorcsónak. Andrea Ortelli (figyelem, Olaszországban vagyunk, tehát a név rejthet egy jóravaló fiatalembert), a Colombo cég kereskedelmi vezetője kijavít, mert ez egy műanyag hajó, melynek a vízvonal fölötti része több rétegben mahagónival van borítva. A kemény műanyag test és a kb. 4 tonnás tömeg jótékony tulajdonságait hamarosan személyesen is tapasztaltam, amikor egy próbautat tettünk a szigorúan hullámzó tengeren. Tökéletes iránytartása és manőverezhetősége a nehéz körülmények között is megmaradt, és a még ép ésszel vállalható magas sebesség mellett is szinte élvezhető volt a menet. Az élmény méltatásakor érdemes megemlíteni a benzinmotor 660 lóerős teljesítményét, ami igencsak hozzájárult a hullámvétel könnyedségéhez. Ez nagyon komoly erőtartalék egy ekkora testhez.
Visszatértünk a kikötőbe, és én körülnéztem a hajón. A cockpit kényelme vetekszik a luxusautókéval, de tágasabb azoknál, és fényűzőbb is. Teljesen befedhető egy szép kabriótetővel, így a legrondább esős időben is vízre merészkedhetünk. Persze, ki lenne az a bolond, aki olyankor használná? A cockpit mögötti napozófedélzet stílusát is a bőrborítás határozza meg. Andrea azonban egyre a kabin felé tuszkolt (ismétlem, sajnos férfiről van szó), ahol a kényelmes fekvőhely mellett beépített szekrény, sőt, apró, de elegáns fürdőszoba is található. Ezzel a többlettel markánsan megkülönböztetik magukat a hasonló méretű hajókat gyártó konkurens cégektől, amelyek csak part menti evickélésre használható hajókat kínálnak ebben a kategóriában. A Romance 32'-őt teljes napon át tartó cirkálásokra ajánlják. A típus részletes bemutatását, a fényképeket és a műszaki specifikációt megtekinthetik a www.colomboboats.it honlapon.
Az ifjú kereskedelmi igazgatóval a Lago di Como mellett találkoztam újból, amikor felkerestem a gyárat Menaggióban, ahol 1956-os alapítása óta gyártják a Colombo hajókat. Jelenleg tizennégy modellt. A Romance 32'-höz hasonló, klasszikus stílusú típusból egy kisebb testvér szerepel még a palettán, a Super Indios 24'. A gyár lelke továbbra is az alapító Giacomo Colombo, aki a maga 72 évével olyan frissen mozog a telepen, mint a csík. A Romance 32'-nél maradva megtudtam, hogy 1996 óta gyártják, és azóta kb. 50 darab került vízre. A piaci igény lényegesen nagyobb ennél, az amerikai kereskedők egyenesen ostromolják őket a nagyobb menynyiségért, de az alapító tulajdonost ez nem zavarja. Szereti a kis tóparti műhelyt, az ott uralkodó családias hangulatot, és esze ágában sincs nagy gyárrá dagasztania azt, amije van. Érdekességként megemlíti, hogy a fahajók építésére mindössze hatan specializálódtak a gyár szakemberei közül, és ez a szám sem növelhető, mert a mai hajóépítő generációt nemigen vonzza a fa.
Itt, a Como-tavon a Romance 32' talán még jobban elnyerte a tetszésemet, mert méretei a szűkebb környezetben még elegánsabbá teszik.

Csőregh Zoltán
a szerző felvételeivel

 

     
 
Aktuális szám
 
     
 
 
     
   
     
 
Partnereink