Következő számunk 2011. szeptember 6-án jelenik meg!
 
   
 

Kezdőlap

 

Hírek

  Hajóbemutatók
 
 
  Adok-veszek
  Impresszum
  Előfizetés
  Médiaajánlat
  Elérhetőségünk

Hajóbemutató
Capelli 625
99. Hajó Magazin, 2003. október

Ugye nem kell ecsetelnem mennyire fontos, hogy a vízi rendészet megfelelő hajókkal járjon. Az elmúlt években végre megindult a fejlődés. Ha bejön egy-egy rendőr motoros a kikötőbe, egyre több kíváncsi, érdeklődő tekintet veszi körül. Ezek a hajók rendszerint nagyobbak és jobbak az egyesületekben használt gépeknél. A dolog így van rendjén, hiszen a Capelli 625-ösnek és társainak akkor kell kifutnia a kikötőből, amikor mindenki más bejön.

A Capelli kétféle felfújható motorost kínál. Ez a hajó a munka kategória második legnagyobb darabja. 6,25 méteres hosszával és százhetven lóerős motorkapacitásával valóban megfelelő hajónak tűnik a balatoni szolgálatra. Sajnos ez a darab egy kicsit alul van motorizálva a száz lóerős Yamahával. Ennek ellenére jól trimmelve hatvan kilométer per óra felett megy, de mint tudjuk, komoly időben bizony nem a végsebesség, hanem az induló nyomaték a döntő. Akkor kell a nagy erő, amikor hullámokkal szemben, esetleg komoly terheléssel kell a hajót siklásba hozni, hogy mielőbb partra érjünk. A test terhelhetősége tökéletesen megfelel az elvárásoknak. A gyári adatok szerint a hajó befogadóképessége 14 fő, ami legalább egy tonna terhelést jelent. Ez egészen kellemes szám, hiszen két fő kezelő személyzet mellett is marad bőven hely.
Valójában egy ilyen hajót viharban kéne kipróbálni. Jól veszi-e a hullámokat, mennyire marad kormányozható úszó, illetve sikló üzemmódban. Sajnos erre nincs
lehetőség, hiszen a hajó folyamatosan szolgálatot ad, és nekünk is csak egy-egy napunk van a bemutató elkészítésére. Így marad a jól bevált módszer. Megpróbálom a hajót a saját hullámain kibillenteni az egyensúlyából. Be kell vallanom, hogy nem jártam sok sikerrel. A baj ott kezdődött, hogy a Capelli nem volt hajlandó hullámokat verni, illetve olyan kicsik voltak, hogy a hajó billenés nélkül szétvágta azokat. A kanyarokban alig dőlt meg, hiába mentem bele teljes gázzal. Végig nagyon jó és komoly hajó benyomását keltette. Annyira stabil volt, hogy egyszer sem kellett visszavennem a gázból a manőverek során, pedig ez szinte soha nem fordul elő, ha tesztelünk. Persze egy százhetven lovas motorral nyilván mérgesebb ez a hajó is. A kormányosülés kényelmes, és ülve a kormány is jól kézre esik. Állva azonban túl alacsonyan van a kormány és az irányváltó is. Pedig egy ilyen hajóban leginkább állva vezet az ember, amikor komoly idő van. Engem nem zavarna, ha ülve egy kicsit magasan lenne a kormány és állva esne pont kézre. Így kényelmetlen, és ami kényelmetlen, az rossz is.
A hajó kidolgozása lenyűgöző. A neoprén hypalon tömlő és az üvegszál erősítésű műanyag test megmunkálása igen szép. A hajó megbízhatóságot sugároz magából. Reméljük, hogy ezek a benyomások hosszú távon is igaznak bizonyulnak.

L. F.

Technikai adatok
Hossz: 6,25 m
Szélesség: 2,60 m
Belső méretek: 5,00 x 1,45 m
Tömlőátmérő: 0,56 mt
Súly: 500 kg
Befogadóképesség: 14 fő
Teljesítmény: 170 LE
CE-kategória: B

 

     
 
Aktuális szám
 
     
 
 
     
   
     
 
Partnereink