Következő számunk 2011. szeptember 6-án jelenik meg!
 
   
 

Kezdőlap

 

Hírek

  Hajóbemutatók
 
 
  Adok-veszek
  Impresszum
  Előfizetés
  Médiaajánlat
  Elérhetőségünk

Hajóbemutató
Dehler 36
99. Hajó Magazin, 2003. október

A kommersz kategóriában kevés az olyan hajó, amely igazán képes megérinteni az embert. A Dehler 36-os ezen kevesek közé tartozik. Elfogadnám, úgy ahogy van. Nem kéne se nagyobb, se kisebb.

A 34-est idén teszteltük. Tetszett, nem tagadom, de némi változtatást azért kértem volna. A szép az, hogy a Dehler képes úgy szállítani, ahogyan nekem tetszik. Ennél már csak egy szebb dolog van, amikor a teszthajó olyan, amilyet szeretnék. Ez nagyon ritkán történik meg. Most megesett.
Szóval, mi is hiányzott a 34-esből? Például a körkormány. Egy szép nagy direkt kormány. Pont olyan, mint amilyen ezen a hajón is van. No, és még mi? Ja igen, a profi versenyvitorlák. Ami ott, akkor nem is hiányzott, csak akkor tűnt fel, amikor itt megláttam. Nem tagadom, ezek a North vitorlák levettek a lábamról, és még egy szót sem ejtettünk a B & G műszerekről.
Gyors szerelés után menetkész a hajó Kenesén. Százhatvan centis merülésünkkel vígan pöfögünk ki a kikötőből. Százhetven centis merüléssel már ülnek a sporttársak ezeken a vizeken. A hasított bőrrel bevont kormányt jó kézben tartani. A kormányosállás megfelelően mély, a kormány mellközépig ér, ami nagyon kényelmes. Ha megdől a hajó, akkor is van hova lépni. Az ülő pozíció mind luvban, mind leeben kényelmes és jó kilátást biztosít. Luvban ülve a leekocsi éppen kézre esik. A torony kialakítása egyszerű, egyedül az autopilot kijelzője kapott itt helyet. A többi műszer a kabinlejárat fölött van. Erre a hajóra a maxi műszereket is megvásárolták, ezeket az árbocra rögzítették. A hajó kellemesen, kiegyensúlyozottan viselkedik. Forszírozott manőverekre jól reagál. Egy kissé túl vagyunk vitorlázva. A négyes pöffökben jólesne egy kisebb fock, de legalább egy nagyobb áttétel az achteron. Sajnos a gyári hidraulikus állító éppen nem volt elérhető, így azt nem tudtuk kipróbálni, pedig mint mondják, nagyon kulturáltan működik. Az ideiglenesen felszerelt harmadoló csigasorral esélyem sem volt arra, hogy megmozdítsam az árbocot. Így némiképp többet kellett leekocsizni.
A hajót három különböző berendezéssel lehet rendelni. Kétféle úgynevezett kétkabinos verziót kínálnak és egy háromkabinosat. Azért éltem azzal a kifejezéssel, hogy "úgynevezett", mert az egyik kétkabinos valójában két kétszemélyes és egy egyszemélyes kabinnal szolgál. Az extrafelszerelések száma itt is szinte végtelen. Az alapváltozatért kért 118 ezer eurót könynyedén fel lehet tornászni a bemutatónkban szereplő hajó 210 ezres árára, és ahogy a versből ismerjük: tovább is van.
A Dehler 36-os jó szívvel ajánlható a mai balatoni viszonyok közé is. Tengeren pedig az a nagy előnye, hogy csak azt kell elvinnünk vitorlázni, akit igazán kedvelünk. Hiszen ez "csak" egy 36-os.

L. F.
Fotó: Szekeres László

Technikai adatok
Hossz: 10,95 m
Vízvonalhossz: 9,95 m
Merülés: 1,95-1,60
Súly: 6000 kg
Ballaszt: 2360 kg
Nagyvitorla: 41 m2
Génua: 44 m2
Fock: 30 m2
Motor: 27 LE

 

     
 
Aktuális szám
 
     
 
 
     
   
     
 
Partnereink