Következő számunk 2011. szeptember 6-án jelenik meg!
 
   
 

Kezdőlap

 

Hírek

  Hajóbemutatók
 
 
  Adok-veszek
  Impresszum
  Előfizetés
  Médiaajánlat
  Elérhetőségünk
99. Hajó Magazin,
2003. október

Gyenese-Mónus-Vezér aranyérmes
Soling Eb - Garda
Magyar vitorlázó 1989-ben nyert először Európa-bajnoki aranyat. Pomucz Tamás és Argay Béla eredménye nemcsak azért különösen értékes, mert az első, hanem azért is, mert mind a mai napig az egyetlen, amelyet magyar vitorlázók olimpiai osztályban szereztek. Ugyancsak Repülő Hollandiban Majthényi Szabolcs és Domokos András kétszer is győzött Európa-bajnokságon - emellett kétszeres világbajnokok is. Solingban eddig Wossala György, Kovácsi László és Vezér Károly szerepelt a legsikeresebben. Két alkalommal nyertek Európa-bajnoki bronzérmet. Akkor a Soling is olimpiai osztály volt még. A mostani siker után hét magyar vitorlázó mondhatja el magáról, hogy Európa-bajnok, és mivel mindannyian fiatalok, reménykedhetünk a sikeres folytatásban.

A Picasso ezüstérmes
A magyar assózás legnagyobb sikere
Az idei Európa-bajnokságot két nap alatt kellett megrendezni, mert a versenyt megelőzően a Gorlán tomboló vihar bizony komoly károkat okozott az Asso mezőnyben (is). Az ott induló három magyar hajó sérülés nélkül megúszta. Az egynapos halasztás sűrűvé tette az Európa-bajnokság programját. Az első napon négy, a másodikon három futamot rendeztek, így a jó hajóvezetésen, a biztos manővereken és a sebességen kívül fontos szerepe volt a versenyzők fizikai állóképességének is.

Nyári arany
Időutazás Tihanyban: 470-es masters
Jó élmény volt! Augusztus 29. és szeptember 3. között jó pár olyan jellegzetes személyiség gyűlt össze, akik évekkel ezelőtt, éveken keresztül meghatározták a 470-es hajóosztály hazai hangulatát. Miután az osztálynak Magyarországon nincsen az idő homályába vesző múltja, ezek a "generációk" sok esetben fedték egymást, azaz mindenki ismert mindenkit, egy mezőnyben vitorláztunk. (Nekem éppenséggel két volt edzőm is felbukkant, Hegedűs Tibi és Sipos Péter). Jó volt látni a családok megjelenését a versenyen, akár szülők és gyerekek, akár testvérek érkeztek. A Fináczy, Czégai, Regős, Hegedűs famíliák szereplése nem csupán emelte a bensőséges hangulatot, de megerősítette azt a meggyőződésemet is, hogy a vitorlázás szeretetében milyen nagy szereppel bír a családi késztetés.

Augusztusi nagyüzem
Bajnokságok
A következőkben beszámolunk az 50-es és a 30-as cirkálók bajnokságáról, a fűzfői junior, ifjúsági és serdülő bajnokságról, valamint a Keszthelyi-öbölben rendezett Csillaghajó és Finn bajnokságról.

Tarolt a Clan des Team
Gorla és Centomiglia
Szeptember első hete a magyar vitorlázás legszebb időszaka lehetett volna, hiszen soha nem nyertünk egy héten belül Európa-bajnoki arany- és ezüstérmet. A sikereket azonban beárnyékolta a 37. Trofeo Gorlán összetört Pleasure tragédiája. Pedig ennek a hajónak nem kellett volna összetörnie. Egy nagyon-nagyon kicsi emberség, jóindulat, tenni akarás megmenthette volna.

Libera Pleasure
In memoriam
A hajó 2002 októberének elején versenyzett utoljára Triesztben. Hazafelé az úton egy kamion utolérte és betolta az utánfutóba. A Pleasure több helyen megsérült. A famunkákat Pálinkás Csaba végezte, a szépészetre a Top Yachting műhelyében került sor. A magyar hajóépítés büszke lehet az eredményre. A Pleasure felújítása méltó volt ahhoz, amit egy ilyen hajó megérdemel. Nem túlzás állítanunk, hogy gyönyörű lett.

Kenese Boat Show
VIII. Balatoni Hajókiállítás
2003. szeptember 5-7., Balatonkenese, Kenese Marina-Port. Az általános gazdasági recesszió és az év elejétől érvényes, a hajóipari vállalkozásokat különösen sújtó pénzügyi szabályozások ellenére több mint ötven kiállító képviseltette magát a hagyományos kenesei szakkiállításon.

Koloska-regatta
Dolfin Kupa nagyhajós vitorlásverseny
Az Atomerőmű Sportegyesület Vitorlás Klubja hagyományteremtő szándékkal alapította a Dolfin Kupa Vándorserleget, amelyért - első alkalommal - augusztus 23. és 24. között szállt vízre a regattára benevezett tizenöt hajóegység.

Dehler 36
Hajóbemutató
A kommersz kategóriában kevés az olyan hajó, amely igazán képes megérinteni az embert. A Dehler 36-os ezen kevesek közé tartozik. Elfogadnám, úgy ahogy van. Nem kéne se nagyobb, se kisebb.

Tovább...

A források városa
Túracélpontok: Tapolca
A város a róla elnevezett medence közepén, ősi közlekedési utak csomópontjában, a síkságból kiemelkedő alacsony hátságon fekszik. Az új kőkor óta lakott hely. Először 1182-ben említik írásban, Topulza néven. A szó szláv eredetű, és az itt fakadó meleg vizű forrásokra utal.

Az utcai versenyautó
Subaru Impreza WRX STi
Az STi rövidítés a Subaru Tecnica International cég nevét rejti, amelynek fejlesztői felelősek ezért a gyors és nagy teljesítményű autóért.
A sajtóanyag szerint négyhengeres, tizenhat szelepes boxermotor van a kocsiban, amely 265 LE teljesítményre képes és 5,5 másodperc alatt gyorsítja az autót nulláról száz kilométer per órára.

Életképes kezdeményezés
I. Rendőr Amatőr Vitorlás Bajnokság
A Magyar Vitorlás Szövetség néhány lelkes aktivistára támaszkodva idén első ízben írta ki a Rendőrök Vitorlás Bajnokságát. Székely Szilvia, Sipos Péter, Horlay Béla és még sokan mások segítettek lelkesen és áldozatkészen, hogy ez a rendezvény megvalósulhasson. A rendőrök kalózokkal és finnekkel versenyeztek az egyéni és csapat bajnoki címekért.

Elfe II.
Az újjászületett klasszikus
Rövidesen megfiatalodik, újjáépül a Balaton legendás hajója, a legtöbb Kékszalagot nyert gyönyörű 93 éves Tramontana. A Trami az egyetlen magyar 8R jacht, bizonyára nagyon szép lesz, amikor majd újra vízre száll. Akadnak hozzá hasonló szépségek szerte a világon. Ezúttal egy nála csak két évvel fiatalabb 8R jachtot, a mostanában felújított német Elfe II.-t mutatjuk be.

A kalandozások kora
A nagy felfedezésektől.
Az első igazi, óceáni közlekedésre is alkalmas hajókat az európaiak egy súlyos történelmi kényszer hatására fejlesztették ki nagy nehezen az 1400-as évek második felére. Ezután az addig leküzdhetetlen óceánok akadály helyett egyszerre összekötő kapoccsá váltak a földrészek között. A törékeny hajók a Föld megismerésének nélkülözhetetlen eszközeivé lettek, kialakult a földrészeken átívelő gazdaság, és korábban elképzelhetetlen mennyiségű áru került a világ egyik pontjáról a másikra. A hajókon ágyúk voltak az áru védelmére és az erő fitogtatására, ha az alkut némi kényszerítéssel egészítették ki, de akkor is hasznukat vették, ha birtokba akartak venni egy területet a birodalom vagy az éppen aktuális igaz hit nevében.

SAGEM Nagydíj
InfoComm Kupa
Szittya Tamás ötlete alapján első alkalommal rendezte meg a Hajó Magazin az InfoComm Kupát. A versenyt a SAGEM Magyarország, az Informatikai Vállalkozók Szövetsége és a Kenese Marina-Port támogatta. Az érdeklődők száma a legoptimistább várakozásokat is felülmúlta. Huszonegy hajó gyűlt össze, köztük a Kékszalag-győztes Lisa, az idei 8m OD Európa-kupán ezüstérmes Sarastro és a 22-es cirkálók bajnoka, a Gitta.

Nautic Club
Növekvő népszerűség
A típuscsalád legújabb tagja a Nautic 330-as. Megjelenése óta szép sikereket ér el, és a rövid időszakot tekintve ez igen figyelemreméltó. Ideális méretű hajó a Balatonra - mondják. Egy-két ember is könnyen kezelheti, nem okoz gondot a gazdájának. A szinte már szériában készülő hidraulikusan emelhető tőkesúly jóleső biztonságot ad: bármerre mehetünk, bárhol kiköthetünk, az alacsony vízállás ellenére is, hisz tudjuk, hogy nem fogunk elakadni. Az új tulajdonosok visszajelzései alapján örömmel tapasztaltuk, hogy elképzeléseink beváltak, és egy olyan hajót sikerült megépítenünk, melyet a vitorlázók éppen úgy szeretnek, mint mi, az építők.

Hajókiállítás
Vízi sportok Brnóban
2003. november 13-16., Brnói Vásárváros, Csehország. Vízi sportok novemberben? Ugye, ön is arra gondol, hogy ez a két fogalom nem kapcsolható egymáshoz egykönnyen. Nos, látogasson el hozzánk Brnóba, és meglátja, hogy ez nem is olyan lehetetlen.

Motorcsónak
Krónika
Motorcsónak eredmények
A sportág ragyogó évet zárt, és biztató a fiatal versenyzők kitűnő helytállása. Gondok azonban így is akadtak. A magyar versenyzők nem egy esetben kerültek hátrányba riválisaikkal szemben az idejétmúlt technika, illetve a technikai háttér hiányosságai miatt. A tehetség, a tudás és a szorgalom ma már egyre inkább csak megfelelő támogatás mellett vezethet győzelemre. A versenyzőkőn nem múlik, ők eddig is elkényeztették a sportág rajongóit.

Capelli 625
Hajóbemutató
Ugye nem kell ecsetelnem mennyire fontos, hogy a vízi rendészet megfelelő hajókkal járjon. Az elmúlt években végre megindult a fejlődés. Ha bejön egy-egy rendőr motoros a kikötőbe, egyre több kíváncsi, érdeklődő tekintet veszi körül. Ezek a hajók rendszerint nagyobbak és jobbak az egyesületekben használt gépeknél. A dolog így van rendjén, hiszen a Capelli 625-ösnek és társainak akkor kell kifutnia a kikötőből, amikor mindenki más bejön.

Tovább...

Szörf
Naish, az újonc
Rekordkísérlet
Magazinunk augusztusi számában "Speed-reneszánsz" cím alatt már foglalkoztunk a gyorsasági windszörfözés nyolcvanas években kezdődő történetével. Jelen írásunk aktualitását a négy szörf ikon - Dunkerbeck, Albeau, Bringdal és Naish - nevével fémjelzett rekordkísérlet adta. A 46,52 csomós csúcs megdöntésére négy lehetősége van az úriembereknek a World Speedsailing Challenge 2003 elnevezésű program kiírása szerint. Ezek közül az első a Kanári-szigeteken, Ariagnánál volt.

Egy lengyel lány győzelme
PWA Világkupa, Lengyelország
Augusztus 6. és 10. között a lengyelországi Lebában rendezték meg a Professzionális Windszörfösök Szövetsége (PWA) Világkupa-sorozatának első Formula versenyét. Ötvenezer euró volt a tét. Üdítő élményként hatott, hogy a Világkupák gyér női mezőnyéhez szokott nézők ezúttal tizennyolc form(ul)ás lányt számolhattak össze!

 

     
 
Aktuális szám
 
     
 
 
     
   
     
 
Partnereink