Következő számunk 2011. szeptember 6-án jelenik meg!
 
   
 

Kezdőlap

 

Hírek

  Hajóbemutatók
 
 
  Adok-veszek
  Impresszum
  Előfizetés
  Médiaajánlat
  Elérhetőségünk

A természetes elegancia
Cranchi CSL 28
108. Hajó Magazin, 2004. július

A Sport osztályban egy 28 láb hosszú cirkáló komoly nagyhajónak számít. Főleg, ha olyan felmenőkkel rendelkezik, mint a Cranchi CSL 28-as. Az európai motorcsónakgyártás legismertebb, legelőkelőbb reprezentánsával szemben nagyok az elvárások. Igen, igen, a Cranchi a legnagyobb, a legszebb, a legjobb - de most mégis egy új osztályban mutatkozik be. Vajon mire képes őfelsége ebben a kategóriában?

Egy jó motorcsónakot három tulajdonság feltétlenül jellemez. Olyan elegáns, hogy jó érzés a fedélzetére lépni, emellett gyors és biztonságos. Ha érdemjegyeket osztanánk, a Cranchi három jeles osztályzatot kapna. Hogy miért? Egyszerű a válasz. Műanyagokból, bőrből és fából létrehozható természetes elegancia. Ez a hajó példa erre. A cockpit szépsége párját ritkítja. Az olaszok a rájuk jellemző jó ízléssel válogatták az igényes anyagokat, melyek olyan környezetet teremtenek, hogy az ember Abádszalókon is a Riviérán érzi magát. Nem süt a nap, kicsit hideg is van, de mindez nem számít, nemsokára egy Cranchival futunk ki a kikötőből.
A pilóta ülése jó oldaltartású, kényelmes bőrfotel. A kormány pontos, a dupla gázkar a legkisebb mozdulatra is azonnal reagál. Bődületes párosnak, kétszer 225 lóerőnek parancsolunk. A két 4,3 literes V6-os Volvo Penta hang nélkül teszi a dolgát. A hajó minden részlete igényes, kifinomult. Szükség is van erre, hogy elfelejtesse velünk azt a 75 liter benzint, amit egy óra közepes sebességgel megtett utazást követően tankolni kell. De van olyan nyugodt ember, aki egy ilyen hajóval 30 csomós sebességgel jár, amikor az képes negyvenre is? Hogy akkor mennyit fogyaszt, arról a gyár diszkréten hallgat. Úriember pénzről nem beszél.
A kikötő előtt rövid navigációs értekezletet tartunk, hogy merre szabad a pálya és merre nem. Hál' istennek, a móló előtt, ahol a fotós készülődik, elég mély a víz. Csak rajtunk múlik, hogy mekkora sebességgel és milyen közel merünk menni.

 
A sebesség buvöletében


Akkor nézzük! Gázt adok és azzal a lendülettel beülök a fotelbe. Ez nem volt kérdés. Ha állva akartam volna maradni, annak is ez lett volna a vége. A hajó úgy gyorsul, mint egy jó autó. A kanyarban hirtelen és nagyot billen, de szemernyi oldalcsúszása sincs. A deckvizet ennek ellenére nem sikerül elérni. Azt sem, hogy kavitálni kezdjen, még szándékosan rosszul trimmelt hajtómű esetében sem. Nagyon fontos, hogy tisztában legyünk a hajó viselkedésével, mert pillanatok alatt elveszíthetjük vendégeinket. Gyorsításoknál kanyarban ne legyen senki az orr- vagy farfedélzeten, és a cockpitban is mindenki üljön le. A 450 lóerő mellett a két motornak hatalmas nyomatéka van. A CSL 28-ast kőkemény viselkedésre lehet bírni. Ugyanakkor a hajó minden pillanatban rendelkezésre áll. Szép alacsony hullámokat vetünk. Itt a Tisza-tavon nincs rá mód, hogy kipróbáljuk, mit tud a gép hullámos vízen. Hiába fordulunk rá a saját hullámainkra, a hajó olyan természetesen üti szét azokat, hogy a cockpitban a legkisebb rezdülést sem tapasztaljuk közben.

 
 

A farfedélzeten hatalmas, puha napozóágy várja a gyönyörű hölgyeket. Természetesen tíkfával van díszítve valamennyi járófelület. Diszkrét kis fürdőlépcsőn lehet apró sikongatások közepette a vízbe ereszkedni, az édesvizes zuhannyal ugyanitt hűsíthetjük magunkat. A kormányosállás mellett, a bal oldalon találunk egy kis konyhát mosogatóval és hűtőszekrénnyel. A kabinban megfelelő ülőmagasság van. A szalon egyszerű mozdulatokkal ággyá alakítható. A mosdó csillog-villog, ahogy az egy olasz hajótól elvárható. A méretei miatt azonban inkább a nőknek lesz kényelmes.
Nem csalódtunk, a Cranchi ebben az osztályban is az, ami mindig is volt. A legjobb


A korlát nem csak díszítés, a hajó könnyen ledobja magáról az óvatlan utast


Technikai adatok
Teljes hossz:
9,10 m
Testhossz:
8,75 m
Legnagyobb szélesség:
2,90 m
Tömeg (motor nélkül):
3400 (3000) kg
Merülés:
0.85 m
Víztartály:
100 l
Üzemanyagtartály:
340 l
Volvo V6 2 x 4.3(benzin):
2 x 225 LE
Volvo KAD32P (dízel):
2 x 170 LE
Volvo 1 x D6 (dízel):
310 LE
Maximális sebesség, benzin:
40 csomó
Maximális sebesség, dízel:
33 csomó
Tervezô:
Aldo Cranchi

 

 

 

 

 

 

 

 

Litkey
Fotó: Szekeres

 

 

     
 
Aktuális szám
 
     
 
 
     
   
     
 
Partnereink