Következő számunk 2011. szeptember 6-án jelenik meg!
 
   
 

Kezdőlap

 

Hírek

  Hajóbemutatók
 
 
  Adok-veszek
  Impresszum
  Előfizetés
  Médiaajánlat
  Elérhetőségünk

Új irányban az Elan
Impression 431
108. Hajó Magazin, 2004. július

Az Elan híres volt arról, hogy nem áldozta fel a hajók sebességét a mindenható kényelem oltárán. Ezt a tartást nagyon sokan szerettük benne. Úgy látszik, nem voltunk elegen. Ez az idő lejárt. Az Impression új idők szelét hozza. A célba vett versenytárs ezután az X-Yachts helyett a Bavaria. Hál' istennek, az új szemlélet csak a tervezők fejét fordította más irányba. A minőség változatlan. Mindezt a szlovének fantasztikus árral fűszerezték. Magunk közt szólva, siker szagot érzek.

Az Elánnál ezúttal nem a sebesség, hanem a kényelem volt a fontos

Az Impression 431 egy sorozat első darabja. Az új túrahajókat a következő években várhatóan 27-től 50 lábig kínálják majd, lépésről lépésre hódítva meg a piacot. A család évente egy-két új típussal gyarapodik a jövőben. Az Impression 431 azok számára épült, akik nagyra értékelik a komfortot, és kevésbé fontos számukra a néhány fokkal jobb térnyerés. Persze, az Impression méretei kellemes menettulajdonságokat engednek meg. Kettes futtatott negyedszélben könnyedén eléri a hat csomó fölötti sebességet. Ötös szélben pedig pompásan kreuzol 8,5 csomóval. Ezzel együtt ennek a hajónak a kényelem a fő vonzereje. A kabinba lépve mindennél szembetűnőbb a hatalmas belső tér. A reluxával sötétíthető körablakos szalon olyan tágas, akár egy amerikai konyhás nappali, és a felszereltsége sem szegényesebb; mikrosütő és plazmatévé, légkondicionáló teszi teljessé az opcionális komfortot.

 
A hagyományoknak megfelelôen, minôségi munka a belsô térben

Technikai adatok
Hossz:
13,40 m
Hajótest hossza:
13,00 m
Vízvonal hossza:
11,44 m
Legnagyobb szélesség:
4,198 m
Tömeg:
10 900 kg
Normál merülése:
1,90 m
Sekély vízre:
1,65 m
Nagyvitorla:
45,3 m2
Génua:
48,8 m2
Motor:
56 LE
Üzemanyagtartály:
250 l
Víztartály:
850 l
CE certificate:
A
Tervezô:
Rob Humphreys
Belsô tér:
Boris Lubej
Mérnökök:
Elan Marine
 
Design Team és
 
JIB Design

A hálófülkék tágasak, igény szerint két-, három- és dupla ágyas verzióban rendezik be őket. Az állómagasság és a sok rakodótér itt természetes. A hajó két WC-vel és két zuhanyozóval készül, de a tulajdonosi változatban a zuhanyozó külön helyiségbe is kerülhet. A cockpit tágas, és az ikerkormány segíti a jó kilátást. Az üzemanyag- és az édesvíztartály nagy mérete arra utal, hogy a tervezők hosszabb utakra is felkészítették a hajót.
A Germanische Loyd által szigorúan ellenőrzött gyártás, 56 lóerős Volvo motor, orrsugár kormány, könnyen kezelhető vitorlázat, Selden árboc, márkás szerelvények - röviden így mutatnám be a hajót, ha az én feladatom lenne eladni. Azt azért még hozzátenném, hogy a jól szervezett sorozatgyártás és a modern technológia teszi lehetővé, hogy az Elan árát kordában tudták tartani. A 140 000 euró körüli nettó bevezető ár igencsak jónak tűnik. Az Elan ezzel a hajóval eltávolodott a biztonságot jelentő parttól, és kiúszott a nagyhalak közé. Többé már nem egy "kis" szlovén hajógyár, amely kiváló minőségével, az átlagnál gyorsabb és talán kicsit kényelmetlenebb hajóival akar hódítani. Ebben a versenyben nincs pardon. Itt a legnagyobbak az ellenfelek. Nekem úgy tűnik, hogy a szlovének jól tudják ezt. Az Impressionnal egy olyan vitorlást állítottak hadrendbe, amely képes a győzelemre.

Litkey
Fotó: Elan Marine

 

     
 
Aktuális szám
 
     
 
 
     
   
     
 
Partnereink