Új irányban az Elan
Impression 431
108. Hajó Magazin, 2004. július
Az Elan híres volt arról, hogy nem áldozta fel a hajók sebességét a mindenható kényelem oltárán. Ezt a tartást nagyon sokan szerettük benne. Úgy látszik, nem voltunk elegen. Ez az idő lejárt. Az Impression új idők szelét hozza. A célba vett versenytárs ezután az X-Yachts helyett a Bavaria. Hál' istennek, az új szemlélet csak a tervezők fejét fordította más irányba. A minőség változatlan. Mindezt a szlovének fantasztikus árral fűszerezték. Magunk közt szólva, siker szagot érzek.
|
Az Elánnál ezúttal nem a sebesség, hanem a kényelem volt a fontos |
Az Impression 431 egy sorozat első darabja. Az új túrahajókat a következő években várhatóan 27-től 50 lábig kínálják majd, lépésről lépésre hódítva meg a piacot. A család évente egy-két új típussal gyarapodik a jövőben. Az Impression 431 azok számára épült, akik nagyra értékelik a komfortot, és kevésbé fontos számukra a néhány fokkal jobb térnyerés. Persze, az Impression méretei kellemes menettulajdonságokat engednek meg. Kettes futtatott negyedszélben könnyedén eléri a hat csomó fölötti sebességet. Ötös szélben pedig pompásan kreuzol 8,5 csomóval. Ezzel együtt ennek a hajónak a kényelem a fő vonzereje. A kabinba lépve mindennél szembetűnőbb a hatalmas belső tér. A reluxával sötétíthető körablakos szalon olyan tágas, akár egy amerikai konyhás nappali, és a felszereltsége sem szegényesebb; mikrosütő és plazmatévé, légkondicionáló teszi teljessé az opcionális komfortot.
|
|
|
A hagyományoknak megfelelôen, minôségi munka a belsô térben |
Technikai adatok |
Hossz: |
13,40 m |
Hajótest hossza: |
13,00 m |
Vízvonal hossza: |
11,44 m |
Legnagyobb szélesség: |
4,198 m |
Tömeg: |
10 900 kg |
Normál merülése: |
1,90 m |
Sekély vízre: |
1,65 m |
Nagyvitorla: |
45,3 m2 |
Génua: |
48,8 m2 |
Motor: |
56 LE |
Üzemanyagtartály: |
250 l |
Víztartály: |
850 l |
CE certificate: |
A |
Tervezô: |
Rob Humphreys |
Belsô tér: |
Boris Lubej |
Mérnökök: |
Elan Marine |
|
Design Team és |
|
JIB Design |
|
|
A hálófülkék tágasak, igény szerint két-, három- és dupla ágyas verzióban rendezik be őket. Az állómagasság és a sok rakodótér itt természetes. A hajó két WC-vel és két zuhanyozóval készül, de a tulajdonosi változatban a zuhanyozó külön helyiségbe is kerülhet. A cockpit tágas, és az ikerkormány segíti a jó kilátást. Az üzemanyag- és az édesvíztartály nagy mérete arra utal, hogy a tervezők hosszabb utakra is felkészítették a hajót.
A Germanische Loyd által szigorúan ellenőrzött gyártás, 56 lóerős Volvo motor, orrsugár kormány, könnyen kezelhető vitorlázat, Selden árboc, márkás szerelvények - röviden így mutatnám be a hajót, ha az én feladatom lenne eladni. Azt azért még hozzátenném, hogy a jól szervezett sorozatgyártás és a modern technológia teszi lehetővé, hogy az Elan árát kordában tudták tartani. A 140 000 euró körüli nettó bevezető ár igencsak jónak tűnik. Az Elan ezzel a hajóval eltávolodott a biztonságot jelentő parttól, és kiúszott a nagyhalak közé. Többé már nem egy "kis" szlovén hajógyár, amely kiváló minőségével, az átlagnál gyorsabb és talán kicsit kényelmetlenebb hajóival akar hódítani. Ebben a versenyben nincs pardon. Itt a legnagyobbak az ellenfelek. Nekem úgy tűnik, hogy a szlovének jól tudják ezt. Az Impressionnal egy olyan vitorlást állítottak hadrendbe, amely képes a győzelemre.
Litkey
Fotó: Elan Marine
|