Következő számunk 2011. szeptember 6-án jelenik meg!
 
   
 

Kezdőlap

 

Hírek

  Hajóbemutatók
 
 
  Adok-veszek
  Impresszum
  Előfizetés
  Médiaajánlat
  Elérhetőségünk
Hajóbemutató
Bavaria 44
118. Hajó Magazin, 2005. május

Érdekes helyzetben vagyunk, hiszen ez a hajó kikerült a Bavaria kínálatából. Mégis érdemes róla írni, mert az egyik legnagyobb egységes magyar charterflotta Bavaria 44-es hajókból áll. Április elején volt lehetőségünk Sukosánban kipróbálni egyet a May Club hajói közül. Ezek a hajók harmadik szezonjukat kezdik, de a szakszerű karbantartásnak köszönhetően kitűnő állapotban vannak.

Reggel négykor indultunk Budapestről, és fél tizenegykor már Sukosánban voltunk. Irigylésre méltó tempóban épülnek a horvát autópályák. A kikötőben lázas munka folyt. Sok hajót festettek, közöttük egy korosodó VOR 60-ast, a kikötő sztárhajóját. A magyar flotta a kilences mólón sorakozik, beletelt pár percbe, amíg autóval elértünk ide. A hatalmas kikötő tele volt. Már vártak ránk, hajónk menetkészen felszerelt vitorlákkal ringott a vízen. Egyedül rajta volt vitorla. A May Club minden évben lecseréli a génuákon a napvédő részt. Ez a munka éppen megérkezésünkkor folyt, így a vitorlaszabótól kellett elhozni ezt a kész darabot, hogy vitorlázhassunk.
Így tavasszal közel egy méterrel alacsonyabb az Adria, mint egyébként. Óvatosan figyelve a horgonykötelekre kihajóztunk a két mólószár között. Egy íven nem fértünk ki, nem volt orrsugárkormány. A negyvennégyes jól reagált, pontosan, kiszámíthatóan viselkedett. Egy rövid tolatással irányba került hajónk orra, és már csak a kikötőn belül előírt háromcsomós sebesség betartására kellett ügyelnünk. Nem volt sok szél; egy kicsit motoroztunk a szigetek felé. A hajó a szokásos charter felszereltséget kapta. Árbocba tekerhető nagyvitorla és rollreff, két pár csörlő, kabintetőn elhelyezett leekocsi - jól bevált, klasszikus elrendezés. A nagyvitorla ki-, és betekerése az árbocra szerelt, erre a célra specializált csörlővel történik. Praktikus és gyors megoldás, azonban egész embert követel.

 
Megszokott cruiser vitorlázat

Szélben állva kitekertük a nagyvitorlát. Közben megállítottam a motort, és a maradék lendülettel leejtettünk. Jött a génua is. Kevés szél volt, de kellemes, három-három és fél csomóval futott. Nem akadt sok tennivaló, a dupla kormány számos kényelmes pozíciót kínál a kormányosnak. Jól átlátható a hajó, és ami különösen jól esett: az elcsomagolt napfényponyva kerete is megfelelően magas, kényelmesen állhattam a kormány mögött. Megfordultunk, jött egy kis szél, és máris öt csomót mutatott a sebességmérő. A hajó meg se billent, csak könnyedén szaladt. Gyorsan eltelt az idő. A kikötő előtt leejtettem, hogy szépen, kényelmesen tekerhessük föl a génuát, aztán már szélben állva, járó motorral az árbocba kerül a nagyvitorla is. A kikötőben szinte fájt, annyira lassúnak éreztem a három csomót. Tolatva kellett parkolnunk. A Bavaria engedelmesen beállt a helyére. Rendben volt minden.
A fedélzet alatt négy kabin található: hátul dupla achter és egy mosdó, elöl pedig egy emeletes ággyal szerelt oldalkabin, valamint a kétszemélyes orrkabin. Az első két kabin számára is kialakítottak egy közös fürdőhelyiséget. A hajó belső kialakításában a németek a konzervatív vonalat tartották. Klasszikus színek, egyszerű, praktikus kialakítás. Minden jó, minden a helyén van. Amíg mi lent nézelődtünk, Domján László kikötőmester pillanatok alatt rendet tett a fedélzeten. Beállította a kikötőköteleket, a baumot a többi hajón már precízen egy síkba hozott magasságra emelte. Mindenre volt szeme, mindent észrevett. Gyorsan, rutinosan tette a dolgát. Szinte egyszerre végeztünk. Egy kávéra invitált minket az irodába. Közben természetesen a hajókról folyt a szó.

 
Klasszikus színek, semmi meglepetés
A dupla achterkabin tágas és kényelmes

- Sokféle véleményt hallani a Bavariákról. Két idény után mi a véleménye ezekről a hajókról?
- Én csak a mi flottánkról tudok beszélni. Kétezerkettőben tíz új hajó került ide, ezek az egységesen felszerelt Bavaria 44-esek. Valamennyi négykabinos, nyolc plusz egy férőhelyes, kifejezetten bérhajózásra fejlesztett és kialakított vitorlás. Sok chartercég kínálja ezt a típust, rengeteg fut belőlük, ám a mi hajóink nem átlagosak.
- Mitől mások ezek a hajók?

Technikai adatok
Teljes hossz:
13,95 m
Szélesség:
4,25 m
Merülés:
1,65 m
Tömeg:
7,6 t
Motor típusa:
Volvo Penta
Motor ereje:
55 kW
Üzemanyagtank:
210 l
vóvíztartály:
I 360 l
Fekhelyek:
8
Kabinok száma:
4
WC + tusoló:
2
Nagyvitorla:
45 m2
Génua:

47 m2

Spinnaker:
120 m2

- Nagyon jól felszerelt hajók. Egységesen megtalálható rajtuk minden szükséges biztonsági felszerelés, a mentőszigetet is beleértve. Magas színvonalon, a világon vezető Raymarine márka gyártmányaival műszerezettek. A GPS-szel összehangolt elektronikus navigációs rendszer lényegében egyetlen gombnyomásra megmutatja a térképen a hajó pontos helyzetét. Ehhez automata kormány, szélműszer, mélység-, sebesség- és vízhőmérséklet-mérő kapcsolódik, valamint szükség esetén természetesen ott a rövidhullámú adó-vevő is. A hajózást még kényelmesebbé teszi a rollreffes, könnyen kurtítható nagyvitorla és génua, valamint a beépített dízelmotor. Hajóink más tekintetben is jobbak az átlagnál. Az ilyen charterhajókat sorozatban gyártják, meglehetősen rövid idő alatt, az elkészült darabokat nem árt hajósszemmel átnézni, az apró hibákat kijavítani. Mi ennek tudatában vettük át a hajóinkat, és kiküszöböltük a problémákat. A Bavaria 44-es alapvető kényelmét (két toalett, teljes felszereltségű konyha) még fokoztuk szép, emblémázott étkészlettel, CD-s rádióval és nem utolsósorban különlegesen finom ágyneművel, az otthonos hangulatot fokozó, könnyű, natúr paplanokkal és párnákkal.
- Két év charter használatban nyilván előjöttek volna a komoly problémák, ha lennének ilyenek.

A két kormány között kényelmesen be lehet szállni a hajóba

- Sokat vitorlázom ezekkel a hajókkal, néha nagyon viharos időben is. Soha semmilyen problémánk nem volt. Kétségtelen, hogy nagyon gondosan odafigyelünk minden részletre. Ha valami eltörik vagy tönkremegy, azt mindig eredeti, gyári alkatrésszel cseréljük ki. Ezek a hajók bizonyították, milyen jók, és mi nagyon megszerettük őket.
Nekem is tetszett a Bavaria 44-es, el tudnék képzelni rajta egy hetet itt, a szigetek között, most azonban sietnünk kellett, Biográdban már vártak ránk.

L.F.
Fotó: Szekere

 

     
 
Aktuális szám
 
     
 
 
     
   
     
 
Partnereink