Következő számunk 2011. szeptember 6-án jelenik meg!
 
   
 

Kezdőlap

 

Hírek

  Hajóbemutatók
 
 
  Adok-veszek
  Impresszum
  Előfizetés
  Médiaajánlat
  Elérhetőségünk

Hajóbemutató
Rinker 320 Express Cruiser
130. Hajó Magazin, 2006. május

Mióta úgy hozta a jó sorsom, hogy egyszerű, kétkezi zsurnalisztaként különböző fantasztikus hajócsodákról fejthetem ki véleményemet, vagy szerényebben fogalmazva közzé tehetem benyomásaimat, minden alkalommal az adott típus fantázia nevéből próbáltam az első impressziókat megszerezni. Mert bizony a nomen est omen, azaz a név kötelez régi elve a legtöbb esetben igen jó iránymutató - a hajók esetében is.

Amikor a Rinker 320 Express Cruisert vettem górcső alá, a jól bevált módszerem csődöt mondott. Legalábbis nekem nem sikerült az express szó nyitjára rálelnem. Ez a hajó ugyanis nem a leggyorsabb a kategóriájában, de viszonylag sebesen lehet vele haladni. És amikor eddig jutottam a morfondírozásban rájöttem, hogy ezt a gondolatmenetet érdemes tovább folytatni, hátha könnyebben megfejthetjük a Rinker 320 titkát.
Ez a hajó nem a legszebb. Ilyen ugyanis nincs, hisz ugyebár ízlések és pofonok. De bizton állíthatjuk, hogy nagyon szép. Nem a legolcsóbb, hisz nyilván egyes európai hajógyárak kínálatában találhatunk kategóriájában némileg olcsóbbat. De itt véget is ér, a bizonytalan nem-ek sora. Vagy inkább összeáll a kép. Egy olyan hajó képe, amely szép, és érték- ár arányában mindenképpen talán a legvonzóbb az idei kínálatból, amely gyors, de verseny társai többségéhez képest sokkal biztonságosabb, kényelmesebb, és főképpen megbízhatóbb.
A hajóból már első pillantásra is sugárzik a legendás amerikai önbizalom. Tágas, terebélyes, a kényelem, az összkomfort már külső megjelenésén is eltéveszthetetlenül meglátszik. A Rinker ismerőinek nem lesz új, de a többiek számára egy érdekes dolog, jellemzésül: a gyár 320-asként hozza forgalomba, de a hajó hossza valójában 34 láb! (Szélessége egyébként 3,45 méter, ez is jócskán fölülmúlja európai vetélytársait.) Ez egy jellegzetesen amerikai nagyvonalúság, a "kicsire nem adunk" szemlélete. Nem alkudoznak, nem próbálják oktalanul felértékelni az árut, majd eladja az önmagát!

 

Ha beljebb kerülünk, még inkább láthatóvá válik, hogy ebből a hajóból - hogy a pesti szlenggel éljünk - bizony nem spórolták ki az anyagot. Az előbb említett paraméterekkel rendelkező test önmagában is kínálja annak lehetőségét, hogy egy igazán tágas és jól felszerelt nyaralót lehessen kialakítani a belső térben. De ettől függetlenül, azért lehetne egy kicsit itt, meg egy kicsit ott spórolni. Bőséges az alapfelszerelések sora, a listaárban benne foglaltatik többek között a GPS, a fedélzeti hűtő és jégkészítő berendezés, az elektromos horgony, az orrnapozó párna, az 5 kW-os generátor, sőt a leendő tulajdonosnak a légkondicionálóra sem kell újabb százezreket félretenni.
Az extrák listája ennek megfelelően (és szerintem a vásárlók nagy örömére) meglehetősen rövid. Példaként említhetjük az elektromos WC-t, a trezort, vagy a külmotoros gumi mentőcsónakot. Magát megnevezni nem kívánó, hajókkal foglalkozó barátom erre azt mondta, hogy effélét csak a legelvetemültebbek rendelnek minden szökőévben a Rinkerekhez, s azt sem használják soha, mert ez a hajó mindig saját lábán beér a kikötőbe. Tíkfa csomag is rendelhető ehhez a 2006-os modellhez, ez esetben nem csupán a bútorzat, hanem a lépcsők és a padló is ebből a nemes anyagból készül.

Technikai adatok
Teljes hossz:
9,7 m
Legnagyobb szélesség:
3,45 m
Híd magassága:
2,89 m
Üzemanyagtartály:
165 l
Vízkiszorítás üresen:
5606 kg
Ágyak száma:
6

S ha már a mentőcsónak kapcsán tettem egy kósza célzást a biztonságra, akkor ezt a szálat ne hagyjuk elvarratlanul. A Rinker 320 ugyanis motorikusan és a test vonatkozásában egyaránt kiemelkedően strapabíró. A széles-hosszú test remekül ellenáll a tenger hullámainak. Eddig ez a típus tojáshéj színű gélezéssel került forgalomba. 2006-ban a cég váltott, az új modellek már vakítóan fehérek, s ez még elegánsabb külsőt kölcsönöz a hajónak. A Rinker 320 eddig is keresett volt a használt hajó piacon. Annyira megbízható és műszakilag stabil, hogy aki évek múltán esetleg még nagyobb modellre váltana, bízvást számíthat rá, hogy igen jó áron beszámítják majd régi hajóját. Amúgy ennek a feltétlen bizalomnak a magyarázata egyszerű: a Rinker régi üzleti filozófiájának megfelelően sok ezres szériákban gyárt, így a technológia szépen kiforr, nem fordulhat elő hogy szinte kísérleti stádiumban lévő hajó kerüljön piacra.



Az alapfelszerelésként választható 2 x 260 LE-s Mercruiser benzines, vagy a 2 x 260 LE-s Volvo Penta dízelmotor garancia arra, hogy a sebesség megszállottjai is kielégíthessék vágyaikat. (Extraként 2 x 300 LE-s motor is választható.)
Az alapfelszerelésnek számító sátorponyva alkalmazásával összesen nyolc ember aludhat kényelmesen a hajón (a hátsó fedélzeten még két ágy kialakítható). Mindez az amerikai álom átélhető, alapáron 33 millió forinttól.

További információ: www.wiking.hu Galsai Dániel

 

     
 
Aktuális szám
 
     
 
 
     
   
     
 
Partnereink