Következő számunk 2011. szeptember 6-án jelenik meg!
 
   
 

Kezdőlap

 

Hírek

  Hajóbemutatók
 
 
  Adok-veszek
  Impresszum
  Előfizetés
  Médiaajánlat
  Elérhetőségünk

Hajóbemutató
Rinker 226 Captiva Bow Rider

Ez a hajó egy játékszer. Komoly felnôtt darab, de mégiscsak játékszer. Hét méter, kicsit több mint másfél tonna és egy 5,7-es, V 8-as, háromszáz lóerôs motor hajtja. A mélynyomó és a wakeboard-torony az extra felszerelés részei. Nem akartuk tesztelni. Nem azért, mert nem tetszik, sôt, hanem mert éppen más volt programban. A hatalmas Silverton, amely olyan hullámokat húz, hogy vonzza a sporthajókat, mint illatos virág a méhecskét. Kicsit nem figyel az ember, és máris egy Rinker 226-os ugrál mögötte. Jók lettek a képek, hát írunk róla.

Azt írtam az elôbb, hogy 5,7-es motor, a technikai adatokban pedig 350-es szerepel. Nem elírás! A jó amerikai köbhüvelykben adja meg a motor méretét. Az pedig 5,7 liter.
Szóval vissza a történet elejére. Csendesen csobogunk a Dunán kellemes, tizenhat csomós utazósebességgel, amikor is megjelentek mögöttünk a Varga testvérek ezzel a kis szörnyeteggel. Fülig ért a szájuk, és már ugrottak is. A hajó nagyon stabilan érkezett, nem kezdte rázni magát, amikor megbillent a haránt hullámokon. Azonnal visszanyerte az egyensúlyát, amikor átszaladt rajta. Jól kézben tartható, stabil jószágnak tunt.
Persze tudom, hogy ez mindig csalóka, hiszen a jó lovas alatt a legrakoncátlanabb csikó is szépen dolgozik. Mindenesetre ésszel kell ezzel a hajóval bánni, mert irdatlan erô van benne. A parton elmesélték a srácok, hogy alig fél gázon rontottak rá a hullámokra, és így is rendszeresen kint volt a hajtómu a vízbôl.
A hajóorrba kényelmes, dupla fotelt építettek. Elôtte van hely egy kis horgonykamrának. A szélvédô közepét kihajtva lehet ide kijutni. A vezetô ülve is kényelmesen kilát. Nem is szabad egy ilyen gépet állva vezetni, mert nagyon leszállhatunk!
Hátul körben fotel, mögötte napozóágy. A fürdôplatform hatalmas, tele rejtett tárolókkal, amelyekbôl hideg sör, üdítô vagy akár egy wakeboard kerülhet elô. Van fürdôlétra, és természetesen egy megfelelôen hosszú és mély vízisítároló is. Nagyon okos, átgondolt, praktikus hajó. A kivitele, az anyagok minôsége meggyôzô.
A teszthajóban extra felszerelésként mélynyomóval felszerelt komoly audio rendszer és vízisívontató volt. Hihetetlenül jó gép! Gyors, kényelmes, pontosan, jól vezethetô. Széles, lapos teste sportosan simul a vízre. Igazi kis ragadozó. Az amerikaiak 22 és fél lábas hajónak számozzák, de valójában majdnem huszonhat láb hosszú, csak kint a beépített fürdôplatform szerintük nem része a hajóhossznak. Az ô dolguk.
A Dunán és az Adrián szépen muzsikál egy ilyen gép. Gyors, mint az ördög és kedves játszótárs.
Megéri a pénzét!

L. F.
Fotó: Szekeres

Technikai adatok
Hossz (m): 7,16
Szélesség (m): 2,59
Magasság (m): 1,52
Merülés (cm): 91
Merülés felhúzott hajtómuvel (cm): 55
Fenékszög (fok): 20
Száraz tömeg (kg): 1656
Befogadó képessége (fô): 11
Motor: Mercruiser 350
MAG-9 MPI-300 LE
Maximális motorerô (LE): 320
Üzemanyagtartály (l):

 

 

 

 

 

 

 

     
 
Aktuális szám
 
     
 
 
     
   
     
 
Partnereink