Következő számunk 2011. szeptember 6-án jelenik meg!
 
   
 

Kezdőlap

 

Hírek

  Hajóbemutatók
 
 
  Adok-veszek
  Impresszum
  Előfizetés
  Médiaajánlat
  Elérhetőségünk

 

162. Hajó Magazin tartalmából,
2009. Január


 

Az Év Vitorlázói 2008
Péch Fanni és Berecz Zsombor

 

November 19-i ülésén a Magyar Vitorlás Szövetség elnöksége Berecz Zsombort (Velencei-tavi Vízi Sportiskola SC) választotta az Év vitorlázójának és Péch Fannit (Révfülöpi Iskolai Vitorlázó, Vízimentô és Korcsolyázó Egyesület) az Év nôi vitorlázójának.

 

Volvo Ocean Race - 4. rész
Mint a Balatonon

 

A tízbôl három szakaszon van túl a Volvo Ocean Race mezônye. A szilvesztert Szingapúrban mulathatták át a csapatok. A versenyben az Ericsson 4 vezet, de Torben Graeléket a harmadik futamon hárman is megelôzték, így a küzdelem nyílt maradt. Igaz, ehhez a produkcióhoz jókora mázlira is szüksége volt a Szingapúrba elsô három helyen érkezô csapatnak.

Vendée Globe
Dezső, a csodálatos

 

November 9-én rajtolt a világ legnehezebb vitorlásversenye, a Vendée Globe szóló földkerülô. Mire ez a lapszám megjelenik minden - még versenyben lévô - résztvevô túl van a táv felén. Az éllovasok pedig már az Atlanti-óceánon vitorlázhatnak északnak, a franciaországi cél felé.
2002-ben Budapesten személyesen is megismerhettük Michel Desjoyeaux-t, amikor Fa Nándor meghívására itt járt és több elôadást is tartott. Nevének kiejtése sokaknak problémát okozott, így rövidesen egyre többen neveztük a kissé bonyolult Dézsoájô helyett egyszeruen Dezsônek. Amúgy is rokonszenves, megnyerô egyéniség, így e névvel tulajdonképpen tiszteletbeli magyarnak fogadtuk.

A verseny kapcsán
Beszélgetés Fa Nándorral

 

Természetesen most is mindent tud a versenyrôl. A rajt elôtt hosszabb idôt töltött Sables d'Olonne-ban. Azóta is folyamatosan követi és értékeli az eseményeket. Ismét a versenyrôl, a hajókról, az esélyekrôl beszélgetünk.

 

IBL Yachtclub Balatonlelle
Versenyévad

 

A Balaton új lellei kikötôje nagy tervekkel vágott a 2008-as évnek. Tizenkét versenyt vállaltak fel, köztük három magyar bajnokságot, egykezes versenyt, katamarán, szörf és szkiff regattákat. Izgalmas, komoly vállalkozás, amelyet sikerült maradéktalanul teljesíteni. A kikötônek vannak komoly értékei és hátrányai is. Mindkettôt okosan használták ki. Egyesületként is sikeresen teljesítettek, hiszen Székely Antal csapata, a Microsoft magyar bajnok lett a J 24-es osztályban.


ROLEX Sydney-Hobart Race
Békés ünnepek

 

Tíz nemzet száz hajója. Ennyien álltak rajthoz tíz évvel a tragikus verseny után a 65. Rolex Sydney-Hobart Race-en. Ha valaki a világ egyik legismertebb tradicionális nyílttengeri vitorlásversenyére nevez, akkor benne van a pakliban, hogy veszélyben az élete. De ha nincs ekkora veszedelem, akkor is gyakran kínkeserves a küzdelem az áramlás által extrém meredekké váló hullámokon cirkálva. Most - az 1998-as, hat áldozatot követelô tragikus verseny tizedik évfordulóján - a többségnek meseszeru békében zajlott le a félelmetes híru verseny.

Hajóbemutató
Dragon

 

A hajót 1929-ben tervezte a norvég Johan Anker. Fiatal vitorlázóknak szánta a hajót, amely koncepciója szerint olcsó és majd jól lehet túrázni vele a norvég fjordok között. A hajótest tervezésekor az 6, 8, 12 m osztályú hajók mutatták a példát. A Dragon elnevezés valószínuleg fordítási hiba eredménye. Mindenesetre 1948-ban már ezen a néven szerepel az osztály a londoni olimpián. A játékoknak hét cikluson keresztül volt résztvevôje, 1972-ben köszönt le. Az elsô három olimpiai bajnokságot skandináv vitorlázók nyerték vele, de Rómában már a görög korona herceg, Constantine nyeri az olimpiát. Késôbb született egy ausztrál és egy amerikai arany is.

HajóbemutatÓ
Jeanneau DS 50

 

A 2009-es évnek ismét négy nagy családdal indul neki a cég. A legkisebb daysailer kategóriában változatlanul a Sun 2000 és 2500-ös hajók szerepelnek. A versenyhajók családját egy típus, a Sun Fast 3200 képviseli. A klasszikus túra kategória jövôre is a Sun Odyssey lesz, míg a tulajdonosi verziót a Sun Odyssey DS modellek testesítik meg. A Sun Odyssey családon belül a sportosabb hajókat változatlanul diszkrét performance felirat díszíti majd. Ez a kis ínyencség elérhetô lesz egyes DS hajóknál, így például az új 50-esnél is.

HajÓkiállítás a gazdasági válság árnyékában
Párizs 2008

 

Az alábbiakban Káli Csabával, az Adex Yachting ügyvezetôjével beszélgetünk a párizsi kiállítás kapcsán. Ez a szemle, mivel az egyik legnagyobb szárazföldi bemutató, önmagában is szót érdemel. A pénzügyi krízis kirobbanása óta különösen érdekes, hogyan reagál a közönség és a szakma a 2009-es pénzügyi év kihívásaira.

CégbemutatÓ
Waterlife

 

A Harken és a Musto két kiemelkedô minôségu márka, meghatározó név a szakmában. Volt korábban kísérlet arra, hogy közvetlen Harken képviselet legyen Magyarországon, de az a vállalkozás elbukott. A Waterlife egy igazi kisvállalkozás, amely 2001-ben indult. A fiatalasszony tulajdonosnak, Baka Lillának az édesapja az egyik legsikeresebb magyar hajóépítô. Nagyon sok tanítványa ma neves muhelyek vezetôje. Lilla már az induláskor független, önálló szereplôje volt a piacnak. Édesapja csak az elsô lépések megtételekor segítette.

Hullámvédelem
Működik!

 

A Marina Fuzfô építését követôen a hajósok egy jelentôs problémával szembesültek. Az áramlás a hajózó bejáratba hordta az iszapot, ezzel állandó kotrásra kényszerítve az üzemeltetôt. Ugyancsak feladat volt, hogy a hullámzás ne jusson be a zárt kikötômedencébe, még a legkedvezôtlenebb széljárás esetén sem. A kotrás - azon túl, hogy költséges - nem egy környezetbarát megoldás a hajózás megkönnyítése érdekében, ráadásul a másik problémára nem nyújt megoldást.

AutÓbemutatÓ
BMW X6 xDrive35i

 

A BMW X6 karosszériája alatt igen fejlett muszaki megoldásokat találunk. Ebben a modellben mutatkozik be az új, ikerturbós benzines V8-as és a Dynamic Performance Control.

 

 

Adriai kikötők - 24. rész
Opatija

 

A horvátok a várost Opatijának nevezik, de olasz és magyar nevén Abbáziaként is ismerjük. A Rijekától alig 13 km-re délnyugatra fekvô Abbázia volt a Monarchia legfölkapottabb tengerparti nyaralóhelye az elsô világháborúig. Az arisztokrácia pazar rezidenciái ma szállodák, melyek hangulata napjainkban is idézi egy letunt kor eleganciáját és kifinomult izlését.

Hajóbemutató: Azimut 47 Flybridge
Az elegancia, a komfort és a szabadság ötvözete

 

Az Aviglianaban muködô Azimut hajógyár által tervezett és épített Azimut 47-es modellt két ével ezelôtt, a Ft. Lauderdale-ben megrendezett nemzetközi hajókiállításon mutatták be a nyilvánosságnak.
Az elismert tervezô, Stefano Righini álmodta meg az Azimut flybridge flottájának legújabb tagját, melynek jellegzetes vonalvezetésu oldalsó ablakai, egymással teljes harmóniában lévô arányos méretei erôt és dinamizmust sugallnak, ezzel olyan érzetet keltve, hogy a hajó még álló helyzetében is siklik a vízen.

Hajóbemutató
Azimut 58 Flybridge

 

Tavaly, Genovában az év legrangosabb hajókiállításán mutatta be az Azimut Yachts a Stefano Righini által tervezett Azimut 58 Flybridge elsô, tengerzöld színu modelljét. Az Azimut alktógárdája ezzel a modellel rója le tiszteletét a tenger, az alkotóelemnek iránt, amelybôl minden élet fakad.
Ez volt az alapgondolat, a forrása a kreatív ötletnek, mely az Azimut 58-as hajó mögött rejtôzött. Tágas belsô terek, melyekben közvetlen kapcsolatban élhetünk a körülöttünk hullámzó tengerrel. A hajó valóban lenyugözô látvány, ahogy kecses alakjáról visszatükrözôdik a víz hullámzása.

A 150-161. szám tartalma
MIről olvashattak 2008-ban

A Hajó Magazinban 2008-ban megjelent cikkek tematikus felsorolása

 

 

 

 

     
 
Aktuális szám
 
     
 
 
     
   
     
 
Partnereink