Következő számunk 2011. szeptember 6-án jelenik meg!
 
   
 

Kezdőlap

 

Hírek

  Hajóbemutatók
 
 
  Adok-veszek
  Impresszum
  Előfizetés
  Médiaajánlat
  Elérhetőségünk

 

174. Hajó Magazin tartalmából,
2010. Január


 

Byte
Bathó Péter ifjúsági Európa-bajnok!

4Bathó Péternél vagyok Csopakon, aki Byte hajóosztályban Európa-bajnok. Péter nem sokat változott legutóbbi beszélgetésünk óta. Kedves, szerény srác, akit különösebben nem izgat, hogy hazánk egyik legsikeresebb vitorlázója. Persze örül a sikereinek, de nincs elszállva magától. Az utóbbi idôben egy tekintetben vitathatatlanul sokat fejlôdött: ma már néha képes összetett mondatban is válaszolni.

 


Az Év Vitorlázói
Karé Réka és Vadnai Benjamin

4- 1988-ban születtem, mindig is Agárdon laktam, ebbôl jött a vitorlázás is. A Velencei-tó mellett adott volt valamilyen vízi sporttal foglalkozni. Apukám evezett, anyukám úszott. A víz mindig közel állt hozzám. Elôször eveztem, aztán vitorláztam. Ennél maradtam.
Agárdon az iskolában ki volt plakátozva a Timu tábor. 2000-ben - tehát viszonylag késôn kezdtem - emiatt kimaradt az Op. Siklóval kezdtem, és amikor eljött az idô átültem Radiálba. A révfülöpi bajnokság volt az elsô versenyem Radiálban. A táborban megtetszett ez az életstílus, mert aki vitorlázik az télen, nyáron a víz közelében mozog. A következô évben már szinte minden táborban ott voltam, és ôsztôl már mentek az edzések is. Összejött egy jó kis csapat. Kölcsönös volt a szimpátia.

Előzetes
D 38

4A Schäfer Yacht 1985 óta tevékenykedik Tamásiban. Kezdetben a Hajógyár által készített Balaton típusokat építették készre, majd 1995-ben bemutatták a holland Van de Stadt iroda hajóját, a Dolphin 26-ost, amely nagy sikereket aratott. Három év múlva jött a Vita 30-as, majd 2001-ben az elsô hazai tervezésu hajójuk, a Dolphin 28-as. Ez utóbbi hajót Simongáti Gyôzô tervezte. Ô jegyzi az új, D38-as kód alatt futó tervet is.

 

65. Rolex Sydney-Hobart
Maxi harc

4 Az elmúlt évek legnagyobb vetélkedôjének ígérkezett az idei klasszikus 628 tengeri mérföldes Rolex Sydney-Hobart, hiszen hét Maxi jacht nevezett a versenyre, hogy harcba szálljon az elsô helyért. Közülük végül csak hatan rajtoltak - na meg 93 kisebb vetélytárs -, ám így is különleges és érdekes versenyt futottak.

 

 

Ketten a kannáért
33. America's Cup

4Február 8-án kezdôdik a két óriás többtestu, a védô Alinghi és a kihívó BMW Oracle Racing Team csapatainak összecsapása a világ legöregebb sporttrófeájáért. Megnézhetjük majd a két extrém hajó párviadalát és azzal végre lezárul a kupa történetének ez a kétségtelenül érdekes, ám a többi kihívót a képbôl kiszorító intermezzója.

 

9. Transat Jacques Vabrea
Jóvátétel Guillemot-nak

4Marc Guillemot meglehetôsen balszerencsés volt a legutóbbi Vendée Globe-on. Igaz célba ért, de az utolsó másfél ezer tengeri mérföldön tôkesúly nélkül kellett vitorláznia a Safranon. Most jól alakultak a dolgai a transzatlanti versenyen és Jérémie Beyouval az oldalán fölényesen gyôzött.


Atlantic Rally for Cruisers
Három hét hátszélben

4A legnagyobb létszámú transzatlanti versenyen ezúttal is részt vettek magyar hajók. Persze kérdés mennyire verseny az ARC, és mennyire közös túra? Akárhogy is, végig csinálni kemény próba és felejthetetlen élmény. A verseny olyan népszeru, hogy sorba állnak a jelentkezôk a rendezôk által megszabott 210 hajós létszámba kerüléshez. Ha valaki jövô novemberben résztvevôként szeretne ott lenni a rajtnál, küldje el a jelentkezését most azonnal! Talán még nem késô. (Bár megeshet, hogy igen.)

A spinnaker le- és felszerelése, halzolás
Manôverek hátszélben

4ADecemberi számunkban a fordulásról írtunk, most a bôszeles szakaszok manôvereirôl esik szó. A legtöbb technikai problémával itt találkozik a vitorlázó. A halzolás veszélyesebb manôver, mint a fordulás és a ballonok, gennakerek kezelése is nagyobb tudást igényel, mint a cirkáló szakaszon használt vitorlázaté. Most csak a spinnakerezésrôl esik szó, a top génuák, gennakerek és bliszterek késôbb következnek.

Hajóbemutató
Jeanneau 57

4A cég 2010-tôl az 50 láb hajóhossznál nagyobb modelljeit kivette a Sun Odyssey osztályból. A továbbiakban - lezser eleganciával - a Jeanneau Yacht kategóriába sorolja ôket, a megnevezésük pedig csak egyszeruen Jeanneau 53 vagy 57. Korábban volt alkalmam vitorlázni a cég akkori legnagyobb cirkálójával, a Jeanneau 54 DS-sel. Meghatározó élmény volt! Hasonlóan jó lehet az 57-es is.

Hajóbemutató: Bavaria 32
A legjobb Bavaria!

4 A bajor cég zászlóshajója az 55-ös. A cég ennek a modellnek a piaci megjelenését követôen tavasszal, Amszterdamban mutatta be a nagyon népszeru 31-es modell utódját a 32-est. Ezt a hajót - akárcsak az 55-öst és a 2010-ben bemutatásra kerülô 45-öst - Bruce Farr és a BMW csoporthoz tartozó DesignworkUsa tervezte. Az új-zélandi irodát nem kell bemutatni, az amerikaiakat pedig lehetetlen ekkora terjedelemben. Elég annyi, hogy ôk tervezték többek között a Z4-est, a teljes BMW 3-as sorozatot és az X5-öst. Harmincöt véve vannak a szakmában és a Microsofton keresztül, a Boing Business Jet-en át, a német vasútig valóban az élet minden területén letették a névjegyüket.


210 lábnyi luxus a Balatooni

4Láthatáron a Balaton legnagyobb vitorlás hajó flottája! 2010 tavaszán indul egy új, luxus hajókból álló balatoni charter flotta. Egyedülálló nagyság testközelbôl! Az Eastcraft ügyvezetô igazgatójával Helmeczi Rozáliával beszélgetünk a Magyarországon egyedülálló kezdeményezésrôl.

 

Autóbemutató
Volvo C30, 1.6 D

4A Valaminek történnie kellett a Volvo háza táján. Valami egészen szokatlannak. Ugyanis elôálltak a C30-assal. Ez szakít a hagyományokkal, és a szokásosan konzervatív karosszériát meghazudtoló módon olyan autóval jelentek meg a svéd tervezôk, amit talán a hatvanas években - és akkor sem túl surun, pontosan egyszer, a P1800-assal - produkáltak. Érdekes, izgalmas, és szinte hihetetlen, de kifejezetten fiatalos. Ezzel a Volvo látókörébe került egy jellemzôen fogyasztói szempont szerint megítélhetô korosztály, úgy húsz és negyven között, valamint az emberiség fele, nevezetesen a nôk is. Vajon kinek juthatott eszébe?

 

Hajóbemutató
Merry Fisher 10

4A Jeanneau folyamatosan szélesíti, alakítja motoros palettáját. A Merry Fisher az egyik legrégebbi a típusok közül. Eredenduen egy masszív munkahajóról van szó, amely egyre kényelmesebb és komfortosabb. 2010-ben ismét megújul a sorozat, amelynek legnagyobb modellje a 10-es lesz.

Muszaki emlékek
Tengeri hadihajóink - anno

4A muszaki emlékeinket bemutató cikksorozat végére hagytam a magyar vonatkozású tengeri hadihajóinkat. Akár csak az egész újkori iparunk kialakulása, a modern hajóépítés is a kiegyezés utáni gyors fejlôdés eredménye volt az Osztrák-Magyar Monarchián belül - ekkor születtek tehát a tengeri hadihajóink.

 

     
 
Aktuális szám
 
     
 
 
     
   
     
 
Partnereink