Következő számunk 2011. szeptember 6-án jelenik meg!
 
   
 

Kezdőlap

 

Hírek

  Hajóbemutatók
 
 
  Adok-veszek
  Impresszum
  Előfizetés
  Médiaajánlat
  Elérhetőségünk

 

186. Hajó Magazin tartalmából,
2011. Január


 

Péch Fanni, Héjj Eszter és Berecz zsombor
Az Év Vitorlázói

4A legutóbbi Hajó Magazinban a két lánnyal olvashattak interjút. Berecz Zsombor Ausztráliában versenyzett, de csak hazajött, így sikerült vele is idôpontot egyeztetni. A tavalyi évrôl kérdeztem, és természetesen az elôtte álló idôszakról. Nem titkolt célja a londoni olimpia. A titkolt pedig. A következô szezon számára az elsô lépésrôl, az olimpiai kvóta megszerzésérôl szól.

Évzáró beszélgetés
MVSZ Sporttámogatás

4Az utánpótlás korú, és az olimpiai szereplést célzó versenyzôk eredményei ismertek, arról a Hajó Magazin rendszeresen beszámolt. Nem is errôl beszélgettünk most Kocsis Péterrel és Váradi Imrével, hanem az MVSz támogatás alapelveirôl és gyakorlatáról. Persze - ahogy az lenni szokott - több más téma is szóba került. A beszélgetés apropóját az Utánpótlás, valamint az Olimpiai és Élsport Bizottság beszámolója adta. A szokatlanul részletes és alapos anyag az MVSz honlapján teljes egészében megtalálható.

Kikötô beruházás a BYC-ben
1. A kikötô medence

4Népiesen szólva a BYC háza táján a 19-re húztak egy lapot, és novemberben megkezdték a belsô kikötô felújítását. No de nehogy azt gondoljuk, hogy mindezt csak úgy ripsz-ropsz tették. Éveken át készítették elô a fizikai teljesítô képesség határára jutott létesítmény megújítását, amelyet a 2010-es csapadékos évad és a Balaton magas vízszintje is katalizált.
Tevezô: Papp Ferenc - 3PF Mérnök Iroda, kivitelezô: Fejes Károly - egyéni vállalkozó.

World Match Racing Tour - 2010
izgalom az utolsó pillanatig

4A 2010-es páros verseny világbajnoki sorozat a World Match Racing Tour utolsó, döntô eseményére december elején, Malajziában került sor. A verseny méltó befejezése volt az egész évben izgalmasan alakuló küzdelmeknek: az utolsó nap utolsó futamának végéig maradtak nyitott kérdések. Ben Ainslie versenyzôi karrierjét színesítve újabb trófeát gyűjtött be

66. Rolex Sydney-Hobart
Csak a szokásos...

4A 628 tengeri mérföldes pálya minden évben új és újabb arcát mutatja. Ugyanakkor él egy, a fô jellemzôi alapján kialakult általános kép a legendás versenyrôl. Ezúttal pontosan ezt kapták a résztvevôk. Semmi különös, csak egy szokásos Sydney-Hobart.

Barcelona World Race
Páratlan páros

4Szilveszter napján délután egy órakor rajtolt el a második Barcelona World Race tizennégy hajós mezőnye. Ezen a kikötés nélküli földkerülő regattán két-két vitorlázó versenyez az IMOCA 60-as hajókon. Az elkövetkezendő három hónapban nyomon követjük küzdelmeiket.

.HAjóbemutató
X-Treme 25

4Jeroen Watts és barátja a 2003-as Cape Town - Rió óceánátkelô verseny alatt jutottak arra az elhatározásra, hogy versenyjachtokat fognak fejleszteni és gyártani. Ebbôl a gondolatból született meg az X-Treme 37-es terve, majd az elsô hajó. Ezzel a vitorlással megnyerték a Cape Town - Rio versenyt. Az X-Treme 37-esen szerzett tapasztalatokat felhasználva, annak a hajónak a terveit továbbfejlesztve a Lutra Yacht Designnal megterveztették az X-Treme 25-ös típust.

Új hajók a szóló balatonkerülôre
Műhelybemutató: Flaar kft. i

4Egy jó ötlet, a hajók szeretete, egy innovatív munkaadó, egy jó partner. Ilyen egyszerű lenne a siker receptje? Déry Attila a szemünk elôtt vált lelkes amatôrbôl sikeres tervezôvé. Jó iskolát jelentett a Pauger Carbon, majd egy barátjával, Mezey Zoltánnal megalapították a Flaar Kft-t. Ma már nemcsak terveznek, hanem építenek is hajókat. Szerencséjük van, a legjobb anyagokból a legjobb technológiákkal dolgozhatnak. Erre is van igény. A két cégtulajdonossal beszélgetek, az épülô hajóktól messzire jutottunk.

HAJÓK - HAJDAN
VITORLÁK ALATT

4Az emberiség technikai fejlôdésének motorja a lustaság. Ezzel ugyan nem sok újat mondok, de a hajózás esetében az a csodálatos, hogy akárhogyan csűrjük-csavarjuk a dolgot, egy jó ideig csak muszáj volt izzadságos és kockázatos dolgokat csinálni, akkor is, amikor már nem az evezôt húzta az ember.

Autóbemutató
Nissan Navara

4Igazi terepjáró: az elsô terepszög 30, a hátsó 26 fokos, a fellépôk viszont lopnak valamennyit a 22 fokos rámpaszögbôl. Meglehetôsen emberes, 49,8 fokos oldaldôlést is kibír, ami már félelmetes egy ekkora dögben, de javára válik. Úttalan utakon is könnyedén halad, megküzd minden akadállyal. A közelmúltban ráncfelvarráson esett át: új a motorháztetô, módosítottak a hűtôrácson és lekerekítették a lökhárítót. A gyári adatok szerint ez a modell nyolc centiméterrel hosszabb elôdjénél. A beltérben is dolgoztak egy kicsit a tervezôk: újak az ajtó- és üléskárpitok, több krómdíszt használtak és módosítottak a középkonzol kialakításán is.

HAjóbemutató
Fairline Squadron 42

4A Fairline egy nagy tradíciókkal rendelkezô luxus motoros jachtgyártó, amely komoly hangsúlyt fektet a minôségre és az okos térkihasználásra. Egészen a közelmúltig a Squadron elnevezés a Fairline típus felsôfedélzettel szerelt nagyhajóinak a gyűjtôneve volt. Most a gyár nyit a középkategória felé az 50 és a 42 lábas Squadron életre hívásával.

Hajóbemutató
Carnival Inspiration

4Most egy nagyobbacska hajót mutatunk be, viszont most nem biztatunk senkit vásárlásra. A tenger- illetve óceánjáró hajók a világ minden részét bejárják, és egész évben közlekednek. Ezek tulajdonképpen úszó, ötcsillagos szállodák. A hajók nagysága változó, a kisebb yachtoktól a több ezer fôs monstrumokig. Amit most kiemelnék, az úgynevezett: Criuse Ship, vagy ahogy mi nevezzük itthon: túristahajó. Felépítésében két eltérô csoportja létezik: vitorlás vagy hagyományos gépüzemű. Ez utóbbit ma már kifejezetten a körutazások igénye miatt alakították ki.

 

 

     
 
Aktuális szám
 
     
 
 
     
   
     
 
Partnereink