Következő számunk 2011. szeptember 6-án jelenik meg!
 
   
 

Kezdőlap

 

Hírek

  Hajóbemutatók
 
 
  Adok-veszek
  Impresszum
  Előfizetés
  Médiaajánlat
  Elérhetőségünk

 

187. Hajó Magazin tartalmából,
2011. Február


 

Ez az év is jól kezdôdött.
Detre - Gádorfalvi 2:2

4Két második helyet szereztek a magyar versenyzôk - Detre Diána és Gádorfalvi Áron - az idei év elsô szörf világkupa futamán, a dél-spanyolországi Cadizban. Cholnoky Sára a nyolcadik, Erdélyi István a tizenharmadik helyen végzett.

versenyzôk, edzôk, Sikerek - 2010
Jó év volt.

4Jó év volt. Talán túl jó is. Értem ezalatt, hogy messze a hazai vitorlázás helyzete és megbecsültsége felett teljesítettek a versenyzôk. Csak az elismerés hangján szólhatunk róluk, edzôikrôl, klubvezetôikrôl az eredmények láttán. És - el kell ismerni, ha ezzel nem is leszek túl népszeru - az MVSz-rôl is. Szerintem volt korábban olyan tíz év, amikor ennyi sikerrôl összesen nem számolhattunk be. Kérdés, meddig tart a lendület? Lesznek-e követôk, új, még fiatalabb versenyzôk? Ha lesznek (és persze egyöntetuen ezt reméljük), akkor mibôl tudjuk ôket a továbbiakban menedzselni és támogatni?

Beszélgetés Szoják Balázzsal
2010 A fôtitkár szemével

4Csaknem egy évvel ezelôtt jelent meg magazinunkban egy beszélgetés Szoják Balázzsal, az akkor újdonsült MVSz fôtitkárral. Idôközben a magyar vitorlázás túl van egy kiemelkedô eredményekkel színezett éven. Ideje hát, hogy újra megkérdezzük, hogyan látja elsô fôtitkári tisztségben eltöltött éve után a magyar vitorlázás helyzetét!

Hatodik Tengeri Bajnokság
Vég vagy kezdet?

4Három hajóosztályban 21 hajó versenyzett a bajnoki címekért. A boldog békeidôk utolsó bajnokságán 2008-ban Biográdban csak a Bavaria 42-es osztályban vitorlázott tizennyolc egység. Nagyon valószínu, hogy ez a verseny volt az utolsó inshore Tengeri Bajnokság. Az idei évre offshore versenyt terveznek.

Barcelona World Race
A gyorsak többet szerelnek

4Legutóbbi számunkban a rajtról és az elsô néhány nap eseményeirôl számolhattunk be. Azóta a mezôny az Atlanti-óceánon száguld. Megvolt az elsô árboctörés, és akadnak kisebb-nagyobb muszaki hibák a hajókon. Brazíliában éppen a két éllovas kényszerült rövid technikai megállásra. Sebaj, ôk úgyis túl gyorsak, legalább izgalmasabb a verseny! Miközben a franciák elôreengedni kényszerülnek a spanyolokat, a holland az angol ruhájában izzad. Ravasz írói fogásként e mondat a következô beszámoló olvasása után nyer értelmet.

Budapest Boat Show
Irány a jövo!

4Jól navigálnak azok a hajósok és vízi emberek, akik a Hungexpo felé veszik útjukat az elso tavaszi napokban. Március 3. és 6. között tart nyitva a Budapest Boat Show, Kelet-Európa legnagyobb hajókiállítása.

.Velux 5 Oceans
Mivé lettél?

4Egykor ez volt az egyik legjelentôsebb földkerülô vitorlásverseny! Philippe Jeantot, Alain Gautier, Christophe Auguin, Jean Luc van den Heede, Isabelle Autissier, Marc Thiercelin, Giovanni Soldini, Mike Golding, Sir Robin Knox-Johnston, Bernard Stamm. Nagy nevek a szólóvitorlás versenyzés történetébôl. Olyanok, akik valamikor a Velux 5 Oceans földkerülôn vagy az elôdjén vettek részt. Izmos mezonyökben nagy ellenfelekkel versenyeztek. Mára a verseny elsorvadt.

Hajóbemutató
Elan 350

4Gondolatok az Elan 350-es kapcsán. A sarkok lennének a modern hajótervezés kihagyhatatlan kellékei? A külföldi szaksajtó egyre intenzívebben foglalkozik azzal a kérdéssel, hogy a versenyhajókból átvett sarkosított hajófelépítés, és az ezzel érkezô újdonságok milyen elônyökkel járnak abban az esetben, ha túrahajóknál alkalmazzák ôket.

Hajóbemutató
Hobie Wild Cat

4F18-as katamarán. A kéttestu hajókat is érinto új balatoni versenykiírások, valamint a nyáron megrendezésre kerülo F18-as világbajnokság kapcsán hazánkban is elotérbe kerültek a többtestu vitorlás hajók. Idén a Balaton a helyszíne a közel 160 csapatot vendégül látó világversenynek. Ragyogó alkalom lesz ez arra, hogy a magyar katamarán megszállottak a világ élvonalbeli versenyzoitol tapasztalatokhoz, technikai információkhoz jussanak.

HAJÓK - HAJDAN
Szerkezet és egy kis gôzölgés

4Kezdetben a fa volt a hajók építôanyaga, és még sokáig az is maradt, de lassanként kiderült, hogy bizonyos hajónagyságon felül olyan méretu és mennyiségu fa alkatrészt kellene felhasználni a szükséges szilárdság eléréséhez, ami már sem gazdaságos, sem kivitelezhetô nem volt.

Autóbemutató
Volkswagen Touareg 3.0 Tdi

4Az igen sikeres Touareg széria nem olyan régen megújult. Az orra már az új Volkswagen-arculatot követi, így ránézésre jóval sportosabb, áramvonalasabb elôdjénél. Számszerusítve: 4,1 centiméterrel lett hosszabb, 1,2 centivel szélesebb és 1,7-tel alacsonyabb. Ezek nem olyan szembetunô változások, viszont ami a legfontosabb, hogy 208 kilóval könnyebb, mint a régi és a gyári adatok szerint húsz százalékkal csökkent a fogyasztása is.

Hajóbemutató
Cobalt 243 Caddy

4Amikor a Hajó Magazin 183. számában a Cobalt új, A25-ös bowriderérôl írtam könnyedén jöttek a jelzôk, a sportautós hasonlatok. Valóban, egy bowriderben alig van racionalitás, sokkal fontosabb az érzelem. Nos, a Caddy esetében sincs ez másképp, de szemponttá válik a praktikusság is. Használható GT kell, olyan hajó, amely kiszolgál, nem csak kényeztet.

Jégtörôk a tiszán
Jégvirágok

4Speciális ága a hajózásnak a jégtörôké. Rendszerint akkor dolgoznak, amikor hajós ember a víz közelébe se megy. Többnyire krízishelyzeteket oldanak meg, akkor van szükség rájuk, ha egy hajó bajba kerül, vagy egy mutárgy - tipikusan egy vízierômu vagy kikötô - védelemre szorul. Tavakon ritka vendég, elsôsorban folyókon, illetve tengereken dolgoznak. Két tiszai jégtörôt nézhettem meg közelebbrôl.

 

 

     
 
Aktuális szám
 
     
 
 
     
   
     
 
Partnereink