Következő számunk 2011. szeptember 6-án jelenik meg!
 
   
 

Kezdőlap

 

Hírek

  Hajóbemutatók
 
 
  Adok-veszek
  Impresszum
  Előfizetés
  Médiaajánlat
  Elérhetőségünk

Hajóbemutató
Top 34
28. Hajó Magazin, 1997. szeptember

A piacnak ezt a szegmensét eddig is a Top Yachting uralta a Darling 32-es hajóval. Brencsán Ábel és csapata olyan hajót fejlesztett, amely minden porcikájában felülmúlja a régit. A Top 34-es nagyobb, komfortosabb, gyorsabb és egy más minoségi kategóriát képvisel, mint elődje. A hajó elsősorban túrahajónak épült, de a 33-as osztályban az eddig elért kiváló eredményei alapján a legnagyobb favoritnak számít.

A hajót június 28-án mutatták be Balatonfüreden. A test üvegszálas erősítésű laminát, a versenyváltozatban speciális szendvicsszerkezettel készül, így egy tonnával könnyebbre, (3500 kg) lehet építeni, mint a túraváltozatot. A hajótest formája megnyerően képviseli a korszerű hajóépítés követelményeit az elérhető legnagyobb komfort szabta határokon belül. A maximális sebesség elérését szolgája az egyenes hajóorr és a bulbás tőkesúly. Ennek jegyében lett kisebb a szélessége is, mint az azonos méretű túrahajóké. Az oldalmagasság, a jól eltalált kabinforma, a körpanorámás süllyesztett ablakok mind a belső kényelmet szolgálják. A cockpit feltűnően tágas, és egy sor apró részlet teszi kényelmessé. A spoileren elhelyezett rakodódobozok a nyitott tükrön állva jól elérhetők. A deck és a cockpit is a Dehler hajókon jól bevált süllyesztett gumi csúszásgátlóval van borítva.
A belso térben kényelmes az állómagasság, a tágas szalont körbeülhető asztal és egy jól berendezett konyha egészíti ki. A szalon két oldalán kétszer három nyitott polcot találunk. Itt két személy számára vannak ágyak rakodóterekkel. A panorámás ablakok sok fényt és élvezetes kilátást nyújtanak. Az orrkabinba egy ajtón keresztül juthatunk, de lehetőség van az első válaszfalra szerelt nagy ablakkal is összenyitni a két helyiséget. Az ablaktól balra ruhásszekrénybe pakolhatunk, elöl a fux felé is beépítettek egy szekrényt. Hátul két tágas achterkabin, kabinonként két fekvőhely van. A jobb oldali átjárófolyosóban lehet kialakítani a fürdőszobát hideg-meleg vízzel és a WC-helyiséget. Az átjáró előtt zárható szekrény van elhelyezve. A bal oldali achterkabinba kis belépő után érkezünk, ahol még állómagasság van, itt meg lehet fordulni és leülni az ágyra. Mindkét hátsó kabinban polcok teszik kényelmesebbé az életet a hajón.
Az első Top 34-es, a Kedves, Hebling Vilmos tulajdona. Ez a versenyváltozat kiváló minőségű veretekkel van szerelve. Az első, Magyarországon készült 14,50 m hosszú karbonárboc, amelyet a Pauger-műhely készített, került a hajóra. A vitorlákat a Tuss Sails készítette, itt is a maximális felület elérése volt a cél. Lenyűgöző a végig átmenő latnis, hatalmas denevért viselő nagyvitorla mérete. Ennek ellenére nem fut szél felé a hajó, jól kormányozható és rendkívül fordulékony. A karbonárbocra szerelt sínen hihetetlen könnyedséggel szaladnak a csapágyazott vitorlacsúszkák. Gyenge szélben csörlő nélkül föl lehet húzni a nagyvitorlát. A hajó felszereltsége tökéletes, gyorsan és jól elvégezhetők a manőverek.
A Kedves első versenyét Brencsán Ábel kormányzása mellett Földváron futotta, ahol a 33-as osztály a Yacht osztállyal rajtolt együtt. Az elso napon gyenge szélben könnyedén verte az osztály többi hajóját, és a Yacht osztályon belül is sokáig harcban állt a helyezésekért. Másnap közepes széllel indult a futam, de már az elso cirkálószakaszon 5-6-ig erősödött. Itt állt ki a Liberte, majd hátszélben vitorlázva egy szál lereffelt nagyvitorlával, mint egy jolle felborult, és úgy is maradt. A Kedves és karbonárboca kitűnően helytállt, az abszolút negyedik helyen ért célba. A hajó GPS-szel mért legnagyobb sebessége hullámon megcsúszva 11,5-11,6 csomó volt. Tette mindezt teljesen berendezve, kényelmes túrahajóként. A Kékszalagon a 22-ik helyen végzett az induló 250 hajóból, 26 percel verte a második 33-as hajót. Ezen a versenyen már Hebling Vilmos ült a kormánynál, és élvezte ennek a kiváló futásnak minden örömét és dicsőségét.

Fotó: Litkey Zsolt
Litkey Farkas

A Top 34 adatai
Túra Verseny
Teljes hossz: 10,2 m 10,2 m
Legnagyobb szélesség: 3,5 m 3,5 m
Merülés: 1,6 m 1,8 m
Teljes súly: 4500 kg 3500 kg
Tőkesúly: 1200 kg 1500 kg
Árbochossz: 13 m 14,5 m
Fekhelyek száma: 8 8
Kabinok száma: 4 4

 

     
 
Aktuális szám
 
     
 
 
     
   
     
 
Partnereink