Következő számunk 2011. szeptember 6-án jelenik meg!
 
   
 

Kezdőlap

 

Hírek

  Hajóbemutatók
 
 
  Adok-veszek
  Impresszum
  Előfizetés
  Médiaajánlat
  Elérhetőségünk

114. Hajó Magazin, 2005. január


A déli óceánokon

Vendée Globe

 

Valamivel több mint egy hónapja rajtolt a Vendée Globe, a világ legnehezebb vitorlásversenye. A hajósok egyedül, kikötés nélkül, rekordtempóban vitorlázzák körül a földet. Egy hónap alatt az európai rajttól a déli féltekére, a negyvenedik-ötvenedik szélességi fok alá, a déli óceánokra értek, ahol igyekeznek a legkedvezőbb vonalon megkerülni az Antarktiszt, hogy majd újra északnak fordulhassanak az Atlanti-óceánra visszaérve. Az első két hetet mindenki megúszta sérülés nélkül, ám a harmadik héten fogyatkozni kezdett a mezőny.

Fejben dől el minden...
Beszélgetés Fa Nándorral

 

Mindig öröm Fa Nándorral beszélgetni. Különösen a Vendée Globe idején. Természetesen mindent tud a versenyről, a hajókról, a hajósokról, a meteorológiáról, és nagyon szeret erről beszélni is. Persze, nincs ebben semmi különös, hiszen lassan tizenöt éve szeretett bele ebbe a regattába, és - ugye, emlékszünk még - ő volt az első "nem francia" versenyző, aki teljesítette is ezt a kihívást.
Most második alkalommal találkoztunk a Vendée Globe rajtja után. Eddig nem történt nagy meglepetés a versenyen. Nándi "jóslatai" eddig sorra bejöttek.

Még tovább
Ellen MacArthur

 

Bizonyos, hogy Ellen MacArthur a világ legismertebb vitorlázónője.
Káprázatos eddigi szólóvitorlázó-karrierje, az az elképesztő teljesítmény, amit ilyen fiatalon, és különösen nő létére végrehajtott. Ráadásul szó sincs arról, hogy a babérjain üldögélne. Még messzebb, még tovább akar jutni, ezért támogatói segítségével újabb rekordokat ostromol.

 

 

 

1980-tól napjainkig
Az MVSZ hetvenöt éve - III. rész

 

Az 1980-as olimpián megszületett a magyar vitorlássport első olimpiai érme. Detre Szabolcs és Detre Zsolt bronzérmet szerzett Repülő Hollandi osztályban. Az 1980-as olimpiát a szovjetek afganisztáni bevonulása miatt a nyugati országok egy része bojkottálta. A keleti blokk 1984-ben adta vissza a kölcsönt. 1989-ben egy világ- és két Európa-bajnokságot rendeztek a Balatonon. A Repülő Hollandi Eb-ét Pomucz Tamás és Argay Béla nyerte. A mai napig ez az egyetlen felnőtt bajnoki címünk világversenyen olimpiai osztályban.

Starnfeld Iván
Portré

 

1930-ban született. Egész élete a vitorlázáshoz köti. 1947-ben ő építette az első cadetot, majd a hajó kalandos úton jutott le Siófokra. Éveken keresztül vitorlázott a Budapesti Vasasban Siófokon, aztán ő lett a szakosztályvezető. Amikor az egyesület telepet cserélt az addig Almádiban működő MAHART-tal, és a Videoton fennhatósága alá került, eljött. Ekkor már társadalmi munkában a Magyar Vitorlás Szövetségben dolgozott.

Tovább...

 

 

Kereked vitorlásklub
Huszonöt év

 

A hetvenes évek első felében tizenhat jelentős külker vállalat csopaki beruházásba kezdett. Egy négyhektáros területen üdülőtelepet építettek, majd megszerezték a parti úgynevezett "apácastrand" területét. A tervek szerint itt épült volna fel az üdülőhöz tartozó strand, ezért a telket partvédelemmel látták el. Ez a mostani területnél Füred felé rövidebb volt. Egy kerítés és egy nagy gazos terület maradt, akkor még partvédelem nélkül a Kerekedi-öböl nádasáig. Nagy szerencsénkre az akkori törvények strand ilyen jellegű létesítését nem engedélyezték. Ez megnyitotta az utat a terület felhasználásának újragondolásához, melyből azután egy olyan elképzelés valósult meg, amelyre a beruházók nem is gondolhattak volna...

Marina Yacht Sport
Boltbemutató

 
 

Boltbemutatóink sorában most visszatérünk a legrégebbi, legpatinásabb és legismertebb hajóalkatrész-szaküzlethez. Ennek oka az, hogy a Marina Yacht Sport megint képes volt újítani. Tizenhat éves működése során ez már a harmadik új helyisége, azonban úgy látszik, ragaszkodnak a megszokott környezethez, hiszen az új bolt a hetedik kerületi Cserhát utca egyik szomszédos épületébe költözött.

Komforttól a regattáig
Osztálytörténet: Sudár

 

A Sudár Sport és Regatta átalakította a magyar nagyhajózást. 1985-ben a Sudár III. nevű hajó második lett az Összevont tőkesúlyos osztály bajnokságán. 1988-ban már önálló osztályként versenyzett. A Balatoni dingi után minden bizonnyal ez a következő magyar tervezésű önálló osztály a magyar vitorlássport történetében. Aki másként tudja, az most szóljon vagy hallgasson örökre! Kétségtelen, hogy a Sudárnak vannak előzményei, vonalaiban ismert hajók formái köszönnek vissza, ennek ellenére a tény megmásíthatatlan.

Lagoon 380
Hajóbemutató

 

A Lagoon cég az idén ünnepelte huszadik évfordulóját. Ma tizenhárom 35-67 láb hosszú modell közül válogathatunk. Még a legkisebb hajók is sokkal nagyobb teret kínálnak, mint akár egy másfélszer hosszabb egytestű, a sebességükről nem is beszélve.

Tovább...

A tökéletes gép
BMW 525d Touring

 

Az 5-ös a legjobban sikerült formaterv, amely Chris Bangle keze alól kikerült. Valószínűleg ezzel a véleményemmel nem vagyok egyedül. Összetéveszthetetlenül BMW-s, gyönyörű, dinamikus, futurisztikus formák, ívek. Ragadozó szempár, kissé ijesztő megjelenés. A Touring, a mi tesztautónk, még hatalmas is.

Motorcsónak
Román vizeken
Hajnal a tengeren - negyedik rész

 

A kalandos utazás folytatódik. Tudjuk, Németh Sándoréknak eddig sem csak a természet erőivel kellett megküzdeniük. Az idő telik, és ők megismerkednek egy, a miénktől teljesen eltérő világgal és annak szokásaival. Egyre közelednek a tengerhez.

 

Cranchi Zaffiro 34-es
Hajóbemutató

 

Manapság, amikor a modern autókat számítógépek és szélcsatornák segítségével tervezik, egyre jobban hasonlítanak egymásra. Igaz ez a hajógyártásra is. Ha a távolban megjelenik egy motorcsónak, és elegánsan siklik a vízen, kevés szakértő ismeri fel azonnal, melyik cég mely típusa fut be hamarosan a kikötőbe. Az értékek sokszor rejtve maradnak, az a mi feladatunk, hogy önök megismerjék ezeket. Egy Zaffiro esetében nem vagyunk nehéz helyzetben, hiszen itt a csomagolás alatt is drágakövet találunk.

Tovább...

Yaretti 2210
Hajóbemutató

 

A Yaretti története 1987-ben kezdődött. Ekkor bízta meg Walter Siegl a tajvani Horizon hajóépítő-műhelyt a motoros jachtok új generációjának kifejlesztésével és építésével. Seigl már a hetvenes években is ebben az iparban tevékenykedett, és az elsők között ismerte fel, hogy a Made in Taiwan felirat rövidesen minőségi márkát fog képviselni. John Lu, a Horizon csoport tulajdonosa és a bécsi Seigl család közös vállalkozása, a Yaretti mára a világon mindenhol ismertté vált.

Tovább...

Szörf
Új időszámítás kezdődik Pekingben!
Olimpiai szörfözés

 

Elbúcsúzott a windszörfözés ötkarikás osztálya, a Mistral One Design! A felelős intézmények döntése szerint a Neil Pryde RS:X a 2008-as pekingi olimpia új szörfosztálya! Véget ért ugyanis Koppenhágában a Nemzetközi Vitorlás Szövetség (ISAF) konferenciája, melyen kijelölték az elkövetkező négy év olimpiai vitorlás osztályait.

 

     
 
Aktuális szám
 
     
 
 
     
   
     
 
Partnereink