Következő számunk 2011. szeptember 6-án jelenik meg!
 
   
 

Kezdőlap

 

Hírek

  Hajóbemutatók
 
 
  Adok-veszek
  Impresszum
  Előfizetés
  Médiaajánlat
  Elérhetőségünk
120. Hajó Magazin, 2005. július

 

Gyenese-Mónus-Vezér trió
Soling világbajnokság - bronzérem

 

Most sem panaszkodhatunk vitorlázóinkra. Májusban a Detre Szabolcs vezette Asso csapat bronzérmes lett az Európa-bajnokságon, Wossala György kormányzásával a Soling Mastersen pedig sikerült a magyar csapatnak ezüstérmet begyűjtenie. És még nem értünk a végére a májusi éremgyűjtésnek, az unikum a hó végére maradt.

Vodafone-nagydíj
Párosverseny Kenesén

 

Jó néhány éve már volt egy kísérlet a párosverseny meghonosítására, de annak a regattának nem lett folytatása. A világszerte népszerű, a média érdeklődésére számot tartó forma Magyarországon nem terjedt el. Igazán érthetetlen, hogy miért nincs hazánkban ilyen verseny, legfeljebb a bonyolult rendezés és a megszokottól eltérő versenyszabályok adnak némi magyarázatot. Pedig a legrégebbi sportversenyt, az America's Cupot 154 éve hasonló rendszer szerint rendezik. Ideje tehát Magyarországon is hagyományt teremteni.

Hagyományokhoz híven
IX. Bankár Kupa a Hansgrohe-nagydíjért

 

A szombati gyenge szeles, napsütéses, strandoló időhöz képest június 5-én, vasárnap reggel felhős, esős idő fogadta a balatonkenesei Marina-Portban a pénzügyi elit vállalkozó szellemű tagjait. Ennek ellenére mindenki reménykedett abban a jó szélben, amit az időjósok ígértek.


Szoros versenyek
V. Biztosítási Kupa a GTS-DataNet-nagydíjért

 

Az idén új rendszerben két nap állt rendelkezésre, hogy eldőljön, kik a legjobb vitorlázók a biztosítási szakma képviselői között. Az indulók a hagyományoknak megfelelően ismét ötvenes cirkálókkal versenyeztek június 4. és 5. között.



Weöres Márti
America's Cup csapatban

 

Az előző számunkban arról számoltunk be, hogy Weöres Márti az America's Cupon a dél-afrikai csapat, a Team Shosholoza meteo-taktikusa lesz. Az alábbiakban közöljük a beszélgetés második felét.

 

Nautic 12 (nagyon) racer
Hajóbemutató: Egy valódi versenygép

 

Hasonló méretű, karbon-epoxi versenygép még nem készült Magyarországon. A Spirit of PLEASURE felirat a legendás liberának állít emléket. Szép gesztus. Erről a hajóról örökölte a nagyvitorlát és a baumot is.
Nem titkoltan a Kékszalag kihívójának épült, sebességpotenciálja alapján az idei verseny egyik esélyese. A már ismert és bizonyított Nautic 12 Racer továbbfejlesztett, meghosszabbított karbon változatával a címvédő Lisát szeretné Soponyai Géza és csapata letaszítani a klasszikus hajók trónjáról. Egy bő hónap és kiderül, sikerül-e.
Egy ilyen hajó megítélésekor nem számít a kényelem, a praktikum, sőt gyakorlatilag semmi sem számít. Egyetlen dolog fontos: a teljesítmény.

Tovább...

Húsz év nagy idő
Sudár találkozó

 

Valószínűleg nincs olyan vitorlázó, aki ne hallott volna a Sudárról. Ez a hajó több, mint egy nyolc méter hosszú, 1600 kiló tömegű vitorlás: mérőszám lett. Viszonyítanak hozzá, hiszen azt mindenki tudja, milyen gyors egy Sudár. Június 11-12-én Balatonfűzfőn ünnepelte a Sudár huszadik születésnapját. Mi is ott voltunk.

Szelek szárnyán szabadon
Sailability

 

Szerte a világban természetes az, ami hazánkban még kuriózumnak számít. Minden civilizált társadalom gondoskodik a segítségre szorulókról. Magyarországon efféle gondoskodás rendszerint valamilyen magánkezdeményezés, esetleg egy-egy politikai kampány részeként - ez utóbbi általában csak ideig-óráig - valósul meg. Emlékezzünk: a parlament törvényt hozott a hivatalosan mozgássérültek - mi jobban szeretjük a segítséggel élők kifejezést - mozgásterének biztosításáról, a közintézmények akadálymentesítéséről. Majd amikor semmi sem történik, nem számonkérés - és súlyos büntetés - következik, hanem módosítják a határidőket. Hihetetlen és szégyenletes.

Székesfehérvár
Globe Motor

 

Kedves vitorlázók, hajósok!
Évekkel ezelőtt úgy hozta a sorsom, hogy résztulajdonosa lettem a BMW autómárkát forgalmazó és a márkaszervizt szolgáltató székesfehérvári Globe Motor Kft.-nek.


Fenéksúly a kékszalagon
1967. július 30-31.

 

Iklódy-Szabóék Sólyom I. nevű öreg kutterján vettem részt életem első Kékszalagján 1942-ben, 15 évesen. Bár kis szél volt, és a Sólyom I. nagyon lassan haladt, szép emlékeim fűződnek ahhoz a két naphoz: megállás nélkül, éjjel-nappal zajlott a verseny. Ez volt az első komoly vitorlás élményem. Számomra mindig is a tókerülő maradt a legrangosabb verseny.

 

 


Volvo V50 T5
Sportkombi

 

Az új Volvo V50 sportkombi egy sor olyan korábbi Volvo modell modern leszármazottja, melyekben a sportos formát praktikus tulajdonságokkal fűszerezték. Tökéletes választás azoknak az embereknek, akik a sportos és modern megjelenést szeretik.

 

Szörf
Karibi kölyökkirályok
Világkupa

 

Május közepén a világkupa szörfcirkusza - csakúgy, mint az elmúlt két évben - ismét a karibi szigetvilág egyik legszebb része, Bonaire felé vette az irányt. A legendás Lac-öböl türkizkék vize és az ott fújó erős szél az északi félteke egyik legjobb freestyle-terepévé teszi a helyet. Ám a PWA életében is vannak keserű napok, legalábbis a felnőtt résztvevők számára.

Gyerünk a vízre!
Let's Go Freestyle 2005

 

Három esztendővel ezelőtt néhány lelkes magyar szörfös úgy gondolta, elérkezett az ideje annak, hogy - a sógorok Fertő tavi freestyle-szeánszainak mintájára - hazánkban is rendezzenek egy nagyszabású freestyle-versenyt. Az osztrák világkupához képest annyi a különbség, hogy a rendezők szándéka szerint ezen a megmérettetésen bárki indulhat, szörftudásra, szerelésre, nemre, korra való tekintet nélkül. A verseny elvileg akár egy 1978-as évjáratú windgliderrel is megnyerhető, hiszen adott esetben szélcsendben is rajthoz áll a Let's Go Freestyle mezőnye.

Mi lesz veled Zagykazetta?
Veszélyben a fűzfői strand?

 

Balatonfűzfő a honi windszörfözés kezdetétől fogva fontos szerepet játszik a hazai szörféletben. Egyfajta gyújtópontnak is tekinthetjük, mivel Magyarországon az első széllovasok - például Kucséber Ferenc vagy Hodács Lajos - itt szálltak először vízre a kedvező környezeti adottságok miatt.

 

Motorcsónak
Prince Europe Classic
Hajóbemutató

 

Az a hajóépítő, aki klasszikus famotoros gyártásába fog, tudja mit vállal. Az a hajótervező, aki elkészít egy ilyen rajzot, szintén. Az összehasonlítás elkerülhetetlen. A léc pedig iszonyatosan magas, de talán nem is kell átugorni. Mindenesetre szép a feladat, és bátor, aki nekifog. Meg lehet-e ismételni a nagy olasz sikereket? Aligha. Érdemes-e mégis megpróbálni? Feltétlenül.

Tovább...

Manó Marine 22,52
Hajóbemutató

 

Ennek a motorosnak az általános elrendezésével és főbb paramétereivel már a májusi számunkban megismerkedhetett az olvasó; a lellei Boat Show-n az ígéreteknek megfelelően ki is próbálhattuk a vízen. Íme az eredmény.

Tovább...


Győr
Túracélpontok

 

Győr területén az újkőkorból kerültek elő a legrégebbi leletek, s a környék azóta szinte folyamatosan lakott. Kr. e. 350-től körülbelül 400 évig kelták éltek errefelé, a város első neve - Arrabona - is kelta eredetű. A római korban Pannónia egyik jelentős városa volt: a Bécsbe, Sopronba, Szombathelyre, Veszprémbe, Székesfehérvárra vezető utak ma is nagyrészt a régi római utak nyomvonalán haladnak. A magyar honfoglalás után a település, immár Győr néven, ismét jelentős hely lett: Szent István király vármegyeszékhellyé tette, és püspökséget alapított a városban. Magyarország műemlékekben harmadik leggazdagabb városa, csak Budapest és Sopron előzi meg. Védett épületeinek legnagyobb része a 16. században épült városfalakon belül található.

Tovább...

 

     
 
Aktuális szám
 
     
 
 
     
   
     
 
Partnereink